PSO på Microstrip Patch antenne, trenger hjelp ...

T

technetium

Guest
God dag alle sammen, jeg
er fra Malaysia og i dag gjør et prosjekt på:

"Optimalisering av Microstrip antenne Bruke Particle sverme optimalisering"

Jeg har gjort det litteraturgjennomgang om PSO og pratical trening, gjør øvelsen på antennen design bruker IE3D.for IE3D antenne design software jeg fortsatt kan håndtere det, men for PSO optimaliseringsprosessen,
jeg er forvirrende på den.

Vel, PSO er en ny ting for meg og jeg også hv ikke mye kunnskap om antenne design, men
jeg er sikker på at jeg skal prøve mitt beste for å gjøre det.

I utgangspunktet
er jeg klar med PSO teori og
jeg er klar til å skrive koding på den, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjennomføre PSO inn antennen design ...eller enkelt sagt, jeg er forvirrende på hvor du skal begynne å gjøre mitt optimeringen på antenne ... og
hvordan finne egnethetsfunksjonen fra min antenne.

er jeg her ber søker veiledning fra dere alle på hvor du skal begynne, eller tiltak for å optimalisere antennen bruker PSO .... og jeg håper virkelig å få noen ressurser eller eBooks på PSO på antenna design eller andre relaterte studier eks ..

Takk så mye ... sorry for dårlig engelsk.

noen vet om det??særlig om egnethetsfunksjonen for PSO ...
Tusen takk .....

PSO er en slags global optimalisering ordningen.Det burde være ganske god for noen avanserte optimalisering.Som Gentic Optimizer, det gjør det krever stort antall gjentakelser.Det vil måtte gjøre mange prøvetaking.Det er godt å bruke IE3D å kjøre det på grunn av effektivitet og nøyaktighet.Det er dokumentert på Tillegg av brukerhåndboken om hvordan du kan bruke IE3D motor i eksterne Optimizer.

Så lenge Fitness funksjon, må du definere den basert på målene dine.

Jian, kan u vise meg noen eksempel?
Jeg var forvirret på inndataparametere.
hvordan vi forholder de koding til vår design?bruke hvilke metoder?

om tillegget er u mener denne "Vedlegg AU. EM optimalisering og ulike Schemes"?

takk!

Hei, technetium:

Vi har ikke implementert PSO i IE3D.Vi gang tenkte på å gjennomføre det for noen år siden.Vi fant imidlertid PSO trengte fortsatt mange gjentakelser.Det er ikke så effektiv som AdaptiveEM og GA ordninger implementert i IE3D.Vi gjorde ikke det.Det kanskje på tide at vi kan implementere den i FastEM Design Kit av IE3D (slik at du kan gjøre sanntid EM tuning og optimalisering).

Når du snakker om PSO på IE3D, jeg antar du vil foreta et PSO-programmet til å ringe IE3D for optimizaiton.I så fall bør du lese Tillegg AA av IE3D brukerhåndboken.Det er snakk om hvordan du kan bruke eksterne optimeringsverktøy med IE3D å gjøre optimalisering.Selvfølgelig må du skrive din egen Fitness funksjon.Hvis du vil ha oss til å implementere det for deg, kan du sende oss din PSO-koden, og vi kan integrere den inn IE3D.Hilsen.

takkeside Jian ....
vel .. jeg kommer til deg snart!se ya!takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back