PTM MOSFET modell filer i Cadence simulator

S

sbeer

Guest
Hei,
Jeg prøver å kjøre Spice simuleringer bruker Cadence virtuos verktøyet (jeg tror det er icfb 5.1.41) og jeg ønsker å bruke modeller for transistos som jeg fikk fra PTM (ASU) Jeg skrev en Perl-skript for å konvertere fra formatt til. m-filen.Og filen synes å kompilere men ikke simulere (den Transistor ikke fungerer som en Transistor)

En har arbeidet med disse tingene og har noen ide?

Takk
Shlomi

hva er Verilog-A?Jeg ønsker å gjøre en Spice simulering

I min IC5.141 det er ingen Spice simulator.Bare spekter og spectreS.Jeg trodde IC5.141 ikke støtter Spice allerede.
Når du kjører simulering var det varselsmeldinger som noen parametere feil og vil bli ignorert i veiviseren for tilpasset installasjon (icfb vindu)?
Visste du brukte "simulator lang = spice" statement i modellen fil?

Jeg bruker spectreS simulator (ikke krydder, beklager det confussion, jeg forstår ikke allerede alle forskjeller).

Ja, simulator sier at noen parametrs er feil og vil bli ingnored (advarsler).

Jeg bruker "simulator lang = spice" ehough.
Jeg endret versjon til 3.1 istedenfor 4.0 som den var, og nå filene ser ut til å simulere.Spørsmålet mitt er hvorfor jeg ikke kan simulere den ved hjelp av versjon 4.0 (Jeg antar dette er den nyeste modellen, nei? Er det samme som BSIM4?)
Jeg ønsker å simulere med den nyeste modellen, slik Min bekymring er at endring til 3.1 jeg ikke har alle modell, men den eldre en.

Jeg vet ikke hva som er PTM (ASU).
Men jeg kan si BSIM4 og BSIM3 er ulik fra hverandre av noen parametere.Kan være den opprinnelige PTM (ASU) er basert på BSIM3 modellen.

PTM er progressiv teknologi modellen.kan du generere modell futuristiske Transistor (for 32nm eller 22 nm-prosessen) Jeg antar at dette filer BSIM4, men jeg kan ikke ha icfg å forstå BSIM4 tror jeg det bare forstår BSIM3.

Alle som har noen ide om hvordan du bruker icfg med BSIM4 modeller.eller hvordan du konverterer PTM genertaed filer til. SCS filer?

Her er et eksempel på en slik modell: http://www.eas.asu.edu/ ~ ptm/modelcard/LP/22nm_LP.pm

takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back