Puls forme og digital modulering

M

magnetra

Guest
Digital modulation teknikker som BPSK, QPSK, MPSK er beskrevet i bøker med innspill tas som sekvens av rektangulær puls representerer input binær sekvens.
Men igjen, det er også denne utgaven av puls forme å minimere ISI, som sikkert fornyer rektangulær puls.Kan vi bruke puls formet inngang med PSK / FSK Modulators?Hvordan samsvarer disse to saken opp?Kunne noen behage avklare det til meg.Takk

M

Hei ..
Som jeg forstod problemet ditt.Du sier at i tekster forfattere alltid nevne rectanglar puls for analyse, men i virkelighetens verden aldri vi ville bruke rektangulære pulser.

Du er rett etter modulering vi har pulse forming blokk som former pulsen til å gjøre den kompatibel med spektrum.Dette pulse forming blokken kan være fraværende i modulering avsnitt i tekster som det forfatteren er å vektlegge modulering stedet for puls forme.

Angående PSK og FSK du kan gjøre pulse forming.

nitu, takk for svar.Men jeg er fortsatt forvirret.Er det ikke det digitale moduation teknikker krever sitt innspill til digitale data dvs. sekvens av rektangulære pulser?
Er pulsen forme gjort før eller etter modulation prosessen?

Kan dere henvise meg til noen bøker, nettadresser eller papir, noe som innebærer både modulering og puls forme sammen.
Takk.

M

PULSE DEFINERE betyr at vi må regive riktig amplitude til alle waveform.
Hvis noen av pulsen ikke ha suffucient amplitude, må det gå gjennom EQUALIZER som fornyer waveform.
Equalizer fungerer på riktig trening først med kjente bølgeform, senere reelle overføringen er gjort.

Hy;
I modulation hindre dere kode bit strømmer inn til koeffisienter mulige overført signaler.Denne koeffisienten gir den charakteristiks på signalet som skal overføres via luft.For eksempel hvis du bruker MPAM (Pulse Amplitude Modulation) koeffisientene representerer amplituden av overført signal.Ofcourse formen på overført signal kan være hvilken som helst form du liker (rectengular, eller et bilde av esel), men for eksempel rektangulær puls er bra for ISI men har veldig høy spektral sidelobes, så for ISI og effektiv baseband bruk Raised Cosinus Pulse figurer brukes.Så du først finne koeffisientene i modulering blokk og deretter multiplisere dette med signalfigur (korrelasjon).
du kan se, kapittel 5 innen trådløs kommunikasjon Andrea Goldsmith Stanford University

Rektangulære pulser er korte i tid domenet, men i frekvens domene er uendelige.Det betyr, må du annonsen mange sinusoid signaler om å danne et kvadrat puls.I den andre veien, Raised cosinus signal, er uendelig i tid domene, men begrenset i frekvens domene.Raised cosinus er en felles puls form da er båndbredde effektiv.

Hilsen,

Carlos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back