Pulse Width Modulation (PWM) krets

J

jackyhsu

Guest
Kjære Advancer:

Jeg vil være ansvarlig for DC-DC omformer. PWM-krets synes det viktigste circuit.I kjenner en arkitektur er "op triangle wave", men jeg føler ikke det er det beste valget.Kan noen gi meg annen krets som har vist eller annen informasjon om det?

takk.

I en DC-DC omformer å styre ved hjelp av PWM trekantede bølgeform er det beste alternativet.Siden da økningen i styrespenning vil være proporsjonal med plikt ratio.So kontroll er lett.
Den andre kontrollen metoden er ikke relatert til PWM.Her begge switching frekv.og-tid på bryteren er varierte.Denne metoden benytter force-commutated tyristorer og variasjonen i bytte freq gjør det vanskelig å filtrere krusning komponenter i inn-og utgang bølgeformer av konverteringsprogrammet.

Med mindre målet ditt er å prøve å lære hvordan en DC / DC konvertere jobber jeg ikke ville lage en fra scratch.Dette problemet har blitt løst mange ganger, og ulike leverandører har dedikert DC / DC IC tilgjengelig.
Sjekk Linear Tech, Nation Semi eller TI nettside.

Hvis du ønsker å gå videre og bygge det selv ett alternativ er å gjøre en gjeldende modus forsterker.Du rampen gjeldende i en spole fram til du treffer en viss terskel, og deretter bytte den til utgang.

Going the PWM rute kan gjøres med en trekant generator / komparator eller det digitale tilsvarende.Mange prosessorer har PWM enheter allerede bygge i.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back