Punktmatrise-time dele begrensning

R

rahat

Guest
i hv laget et oppsett for en 8x8 Punktmatrise.Jeg ønsker å øke no.av 8x8dot matrix blokk med samme microcontroller.but problemet, slik vi kjenner vi hv til tid aksje i Punktmatrise hvis nei.rader øke, tidspunktet alloted til en rad vil reduseres,
og som et resultat av lysstyrken på rad vil decrease.how Kan jeg tilnærming for å opprettholde den samme lysstyrken men økningen rader med LED (Punktmatrise blokk)?

thnx for info.

av lysene er koblet til micro kontrolleren gjennom buffer (ic4050). som jeg nevnte tidligere,
er på gang av lysdioder (i en bestemt rad) reduseres med icrease rader (ny ledede blokk). HW kan jeg øke gjeldende under den ontime av ledede, så spenningen er løst? plz nevne noen prosedyre for å opprettholde lysstyrken på lysdioder.

Hei,
Du reduserer verdien av LED serierekke motstander, eller bruk en høyspenning buffer, øke volatage og velg passende serierekke motstander å justere LED gjeldende.

Hilsen,
Laktronics

Jeg antar det er gjeldende begrense motstander til lysdioder.

Hvis du halvere tid for lysdioder da har du til det dobbelte av dagens og du gjøre det ved å halvere den motstander verdi.

thnx til alle repliers.

av lysene er koblet direkte til buffer (ingen motstand inbetween). pr Iakelectronics, i mai incr de volt av buffer.plz nevne noen andre prosedyrer om mulig.

Jeg ser fra andre innlegg at du bruker en 4050 som en buffer.
Det vil begrense din nåværende til et par mA.Du trenger å omstrukturere din krets for å øke dagens.

hvis du øker rader til lar si 16, blir du gjør 1 / 16 skanneteknologi for displayet.Øyeblikket du gjør 8.

Nå hvis du vil beholde en oppdateringsfrekvens på 50Hz bordtennis 20ms for gjentakelse av 16 rader.Du bør behandle alt fra serializing data cols for hver rad til at hver rad, og neste på for alle de 16 rader i 20ms.dvs. 1.25ms for hver rad.Gjøre beregninger tilsvarende og du trenger en rask kontrolleren.

Dette er ikke tilrådelig om (jeg har ikke testet dette, så jeg dont vite hvis dette skal fungere i praksis, teoretisk sett bør det).For slike tilfeller, vanligvis en master slave konfigurasjon kreves der 2 kontrollere kjøre to sett med 8 rader.Og en master-kontrolleren sender data til disse 2 kontrollere.

xtech
Sist endret av huzaifahm
14. juli 2008 15:57, endret 1 gang totalt

Thnx til xnox_Rambo og Huzaifahm.
Beskrivelsen huaifahm du ga, jeg prøver akkurat den tingen. (Dvs. jeg har nå 16 rader (tidligere 8), men jeg vil beholde lysstyrken)

Til Rambo-by 'redesign' did u bety å endre buffer ic bare? Eller i HV til å gjøre andre endringer?

Slik Huzaifahm-by rask kontrolleren Mente du microcontroller med høyere klokke hastighet? I DNT forstå, HW 2-kontrolleren (?) Vil fungere? Plz kanne u avklare?
im bruker Atmega32.

rahat wrote:

Thnx til xnox_Rambo og Huzaifahm.

Beskrivelsen huaifahm du ga, jeg prøver akkurat den tingen. (Dvs. jeg har nå 16 rader (tidligere 8), men jeg vil beholde lysstyrken)Til Rambo-by 'redesign' did u bety å endre buffer ic bare? Eller i HV til å gjøre andre endringer?Slik Huzaifahm-by rask kontrolleren Mente du microcontroller med høyere klokke hastighet? I DNT forstå, HW 2-kontrolleren (?) Vil fungere? Plz kanne u avklare?

im bruker Atmega32.

thnx til huzaifahm igjen.

i mitt design, kolonnene av to blokk (8x8 dot mtrx) er conneted til 8 pin av ucontrlr thrgh buffere (dvs. 16 kolonne er koblet til 8 pin). I dag er det to sett med rader (8 stk) er koblet til 2 port av ucontroller (dvs. 16 pin av ucontrlr).nå im sende data fra ucontrlr til 16 rader serielt (1. rad, 2,3 ..... 15,16,1,2 ,....).
henhold til ur forslag, jeg skal bruke to controller for de to sett med rader (kan jeg misforstått). kanne u plz angi typen kontrolleren? og også plz nevne hvor koble rader (2 sett, 8row hver) og kolonner (2 sett, 8clmn hver dag koblet sammen i 8pin av ucon.).

plz nevne områder (hvis noen), der jeg WL få detaljer ABT tilkobling av design med kontrolleren.

hei,
kan noen plz gv noen retning (uten incr volt av buffer)?

hensyn ..

Vennligst bruk ULN2003 og 74HC164 til serielt skift data inn i kolonner.Bruk en 3-8 dekoder som 7445N å legge en rad på hver gang.På denne måten trenger du bare 2 3 pins fra MCU-enheten til å kjøre en skjerm med 12 matriser.ULN vil ta seg av den gjeldende synke på kolonner.Du må PNP transistorer som BDX54F på rader utgang til kilden radene.

Bruke denne utformingen vil være 1 / 8 skanning metode.Å bruke 1 / 16 metoden, bruker du en 4-16 dekoder.resten vil forbli det samme, men lysstyrken vil avta fordi hver rad vil være på halvparten av forrige gang.Så eiher gjøre forsinkelsen beregninger høyre, eller bruk et annet design (jeg bare ga 2mcu ideen tidligere, jeg vet ikke nøyaktig hvordan det vil fungere.)

thnx å huzaifahm igjen.

im wrking med skiftet register konsept.

det gjelder ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back