q: fase feil

M

modeonz

Guest
i 3 fase motor, hvis u endre tilkobling av 2 faser motoren roterer i motsatt retning.

så hvis hoved supply hadde en feil og operatør endringen 2 faser galt, vil det være svært dårlig feil.

er det noen relé som kan oppdage denne feilen og kontrollere detJeg vet at vi kan unngå dette problemet ved hjelp av en mikrokontroller og "omformer og inverter" circuites.

men jeg ser etter en løsning ved hjelp av reléer

kan noen hjelpe?!

Hallo,
relay.

du kan bruke en fase sekvens skjerm
stafett.Dette er en vanlig del i industriell automasjon, bør være tilgjengelig fra serveral produsenter.Se typene fra ABB som referanse:
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/025a/0900766b8025a6ec.pdf

Hilsen,
Frank

Jeg leste bruksanvisningen.Jeg ser at denne stafetten kan overvåke fase sekvens svikt og deretter deenergize.

men hvis det er noe relé som kan rette opp fase

Jeg tror at om det kan overvåke svikt abd det gule ledet slår den på, kan det utveksle fasene med hverandre før det merker at det er riktig det ved denne måten kan korrigere den

Jeg vet ikke om dette er ideen galt eller godt

og til slutt takk for hjelpen

Jeg trodde det mulig behandling ville være åpenbar.Du enten kan bruke det som montoring enhet, f.eks låse motoren starter i tilfelle fase tap eller fase reversering, eller du kan bruke den i cojunction med kraft kontaktorer for automatisk fase reversering.Jeg brukte denne teknikken med mobile maskiner.

din idé er en god idé, men jeg har et spørsmål å gjøre det mer klart

dette stafett overvåke endringen i den fasen og oppdage det, men med refrence til hva?i mean

hvis fasene er a, b, c og mens operasjonen det blitt b, a, c er det lett å oppdage det ..............."mens"

men hvis det kommer a, b, c og jeg slå av strøm og når jeg slår den på igjen kommer det b, a, c ...........så det var ingen energi i stafetten når fase snudd så hvordan den vil oppdage dette.

Jeg vet ikke mye relayes om så tilgi meg for dette spørsmålet om det er stuiped

Hallo,

en fase tilbakeføring under drift kan neppe forventes, i utgangspunktet automatisk reversering fasen er å korrigere for kabling feil, eller på en byggeplass, hvor strøm kan muligens slått-over til en generator.Ligner på en trefase motor fase sekvens skjermen stafett vurderer retning av roterende feltet.To contactors er slås gjensidig eksklusiv avhengig stafett signal.

Hilsen,
Frank

Hei
du kan gjøre det
[/ img]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back