[Q] støy separasjon fra nyttig signal

N

Nicholas

Guest
Jeg har et signal utgang fra en RF modul som følger: nyttig signal: 2.5Hz ~ 20Hz, flere uV støy: 50Hz, flere mV Hvordan kan jeg trekke ut nyttig signal ut av denne mix-signal?? Hjelp! Takk.

U kan gjøre en stor ordre filter (kan være aktiv å ha gain) av BW ca 25 Hz, men også prøve å vite hva som er kilden til Ur støy, dvs. en åpnet ledning som fungerer som en antenne eller ur strømforsyning kan være støyende , så u må skjerme ur ledninger og enheten og gjøre en god jord.

Men vær oppmerksom på følgende: Ikke legg filter som første trinn i påvisning din mener, fordi det kan redusere signal til støy-forhold (signalet er om noen UV). Men selvfølgelig forforsterker med frekvens korreksjon skal bli godt å få noen reduksjon på 50 Hz signal. Prøv å forsterke signalet, men uten metning grunn til 50 HZ. Deretter kan du bruke høy pass filter og for 50 Hz vil det være bedre å bruke notch filter i tillegg.

Jeg tror den viktigste saken er å prøve å redusere kilden til støy som er Strømkonfigurasjonen 50Hz så prøv å speilene kretsen din og bruke diffrential strukturer for å avvise felles-mode signaler (støy), og deretter bør du bruke filtrering teknikk diskutert etter ARTEM det er veldig bra. hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back