Qestion om scan-kjeden

C

cnspy

Guest
Hvis jeg håper å legge til to klokke domenenavn registre til en scan kjeden. Hva bør jeg gjøre og hvordan skanningen kjeden bør være? Takk på forhånd.

Klokken Domenet eksisterer i din funksjon modus, men i scan-modus, bør du kombinerte de to klokke til en kilde .. så bør du endre deg RTL som følger clka = scan_mode? test_clk: clka_in; clkb = scan_mode? test_clk: clkb_in; på denne måten, finnes bare en klokke domenet under testmodus. og registeret kan være sydd sammen riktig.

spauls ... XOR gate? Dette høres intresting. Kan du vennligst utdype mer. Bcos så vidt jeg vet normalt folk ikke ønsker xor gate i døgnet stien

Din scan verktøy kan gjøre det. det vil plassere en gjennomsiktig låsen mellom to klokke domene. skanningen kjeden vil se slik ut: reg1_clk1 reg2_clk1 ,,,,,, reg_last_clk1 LATCH reg1_clk2 reg2_clk2 ,,,,, reg_last_clk2.

ja vi kan bruke X eller gate i klokke banen. hvis du har lik forsinkelse banen i AND <ELLER OG INVERTER porter. men som skal brukes i CGM (Clcok generasjon Module) bare ved hjelp av standard celler.

Hei Syntesen verktøyet vil hjelpe deg å sette inn skanne mellom ulike klokke domene: for DesignCompiler kan du bla gjennom manpage på set_scan_configuration og velg mixed_clock å sette inn skanne. For å løse noen klokkeforskyvningen problemer, vil verktøyet sette inn en lock-up sperren mellom ulike klokke domener. hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back