QRC utgang inneholder ingen parasittiske info!

P

parsatt

Guest
Hei, jeg har et problem med assura QRC utvinning. Vel problemet er at når jeg kjøre QRC det er OK, er output.sp fil som opprettes i tillegg. Men det doesnot inkludere eventuelle parasitter. Vet noen løsningen. Jeg setter pris på din hjelp!

Hva mener du med
... Men det doesnot inneholde noen parasittiske.
? Når QRC (jeg mistenker du bruker Assura verktøy for utvinning, ikke sant?) Er ferdig og du er back-kommentere parasitics på skjematiske din Hva ser du? Også gi din QRC fanene 'oppsett, kanskje er det noe galt.

Kjære jimito Ja jeg bruker Assura QRC for utvinning. Jeg bruker en transistor i oppsettet mitt jeg bare se informasjonen for transistoren i produksjon sp fil. Jeg har lagt min QRC oppsett og utgang sp filen som godt. BTW for QRC å arbeide coppied jeg alle installasjonsfilene inkludert QRCTechfile, RCXsetup og ... til min kadens arbeidsmappen.

Beklager, jeg er ikke kjent med en slik QRC oppsett ... med innstillingene jeg ser hovedsakelig i den første kategorien i tvil om du kan utføre en utvinning i denne way.My beste anbefaling er å gjennomgå kadens QRC manuell (ligger i Assura installasjon katalogen) sammen med teknologi trening guide / manualer for en forsvarlig utvinning prosedyre.
BTW for QRC å jobbe jeg coppied alle installasjonsfilene inkludert QRCTechfile, RCXsetup og ... til min kadens arbeidskatalog.
Nei, dette er ikke riktig så vidt jeg vet og det er ikke nødvendig!

Vel, jeg har bare fulgt alle teknologi og assura retninger for RCX oppsett. Synes alt er OK. Jeg har selv gått gjennom alle loggfiler. (QRC.log og rcx.sh) og ingen feil ble inneholdt:. (Tror dere hvis jeg kan kjøre rcx.sh direkte å kjøre den og se problemet istedenfor å bruke gui?

Vel, jeg har bare fulgt alle teknologi og assura retninger for RCX setup.
Og disse instruksjonene ber deg om å bruke innstillingene som vises ved første SETUP kategorien i Assura QRC GUI? Jeg mener, gjøre de anbefaler deg å velge et spekter utgang for utvinning prosedyren som du illustrerer i det første bildet du har lastet opp? tillegg der du angir et oppsett dir / home2/13, mistenker jeg at dette er galt det virker ikke riktig, hvis jeg husker godt der du angi QRC installasjon banen eller noe sånt.
Tror dere hvis jeg kan kjøre rcx.sh direkte å kjøre den og se problemet istedenfor å bruke gui?
Sannsynligvis ja, men jeg kan ikke hjelpe deg med dette, kanskje noen kjenner til denne prosedyren kan bidra med et svar.

Ja du har rett. Men jeg tror ikke utdatafilen typen har noe med problemet og oppsett katalogen er stedet jeg har kopiert alle QRC installasjonsfilene. inkludert RCXspiceINIT P2LVSfile cap_coeff og ...

Men jeg tror ikke utdatafilen typen har noe med problemet
Ok, kanskje ... men hva er hensikten med spøkelset valget der?
og setup-katalogen er det stedet jeg har kopiert alle QRC installasjonsfilene. inkludert RCXspiceINIT P2LVSfile cap_coeff og ...
Jeg foreslår at du ikke kopiere / flytte originale teknologi filer og kataloger med mindre du vet godt hva du gjør og du er helt sikker på at du ikke vil gjøre livet vanskeligere ved å skape problemer ved deg selv! ;-) Så, prøv å bruke standard originale PDK stier. La meg vite noe ... hva er det du prøver å gjøre? Vil du opprette en analog ekstrahert visning av design og deretter post-simulere det? Eller du prøver å trekke din design og deretter viser parasitics i teksten visning?

Kjære Jimito13, jeg har prøvd alle utdatafiler type. ikke fungerer: (Det er gjort så raskt med utvinning som jeg vet den virkelige parasittiske utvinning ikke blir utført jeg endret katalogbanen til den opprinnelige, så vel som du sa, men ingen fremgang, men ved å sammenligne RCX!... sh generert fra mine PDK med rcx.sh fra andre teknologier, fikk jeg vite at rex-kommandoen mangler i den. IE Det har pax, nippe men ikke rex! Kanskje skriptet generator som kombinerer bruker kjøre alternativer med den capgen initialisering skriptet fungerer ikke ordentlig Dette er hvorfor jeg prøver å kjøre filen direkte, men har ikke lykkes ennå yyyyy .... Jeg sitter her for 2 uker..: (

Kanskje du har en feil PDK setup og ting mangler ... Prøv å komme i kontakt med CAD-ansvarlig sammen med teknologi for å finne en løsning på dette.

Ja jeg tror jeg bør gjøre dette til slutt. Setter pris på din hjelper:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back