QT 3.2

N

nitr8

Guest
Ett brukt det til å opprette et gui.eller brukes den for OpenGL.

Jeg vil vite hvor lett eller vanskelig det er.

tillegg prøver
jeg å forstå at det er en komplett søknad ramme,
i betydningen det har evner til både Visual C og Visual Basic.høyre

Ye! Vi bruker QT 3.2 for developping visuelle applikasjoner under Linux (og hvis du ønsker under Windo $ too).Vi har ikke gjort noe med OpenGL men for GUI ja.Hvis du anser miljø QT3.2 KDevelop & QTDesigner, er ganske lik Microsoft Visual C .Og QT objekter og clases har en struktur som ligner på Borland Object Windows.

Det er lett å bruke hvis du vet noe om Visual C (KDevelop har veiviserne som Microsoft Visual C osv., kan du designe Windows inne i et visuelt miljø), men det er ikke like Visual Basic.Visual C krever litt kunnskap om OOP under vinduene.

Katos

Kjølig
QT designer er inkludert i QT 3.2.
QT designer er som Visual Basic.Jeg
har sceen skjermbilder som ser nøyaktig ut som Visual Basic.

Plus ur si at jeg trenger Kdevelop også.vil ikke QT 3.2 har kdevelop evner.fordi kdevelop ikke kommer for vinduer og derfor er det ikke Tverrplattform som QT

The QT designer for Linux er som det verktøyet som Visual C har for utformingen av vinduer.Jeg tror at det ikke
er like Visual Basic.I VB du tegner et vindu, trykker du for eksempel en buton og du kan legge til funksjoner for hver "hendelse" (dvs. trykk, slipper, fokus ...).Dette comodity finnes ikke i QT designer (eller i Visual C ).QT designer er et ressurs-editor som automaticaly genererer kildefilene for inkludert ressurser i prosjektet.

Kdevelop er en gratis programmering miljø for linux (bare miljøet, kompilatoren at du bruker, er vanligvis den GCC toolchain) ligner på Visual C miljø.Du trenger ikke det for bruk QT.Jeg antar at du kan bruke Visual C miljø (inkludert compiler) men linking med QT biblioteket.

Katos.

QT er et godt verktøy.Det
er enkelt å bruke ..... bare se på bygget i opplæringen, og du vil ha en kortfattet bilde på hvordan det fungerer!lykke til.

qt 2.3 og qt 3.2 har noen felt som ikke compatilbe.
bruk qt kan du fastly lage enkle grafiske, men noen ganger trenger du mer tid til dypt inn i det å dumpe det atferd

Klug skrev:Sitat:

Er QT gratis for både Linux og Vinn $ $ plattformer?

kan perl brukes med Qt.Hvis ja, er det noen bra boken tilgjengelig for nedlasting i eBok form.

Hilsen

Qt 3.2, er en av de ledende GUI-toolkits, tro det eller det ikke har vært der før Linux eksploderte på internett.Qt har blitt brukt på mange plattformer og med Windows.
Det er lett å, infact vil jeg legge ved en bok for alle som vil lære om det

Sitat:

kan perl brukes med Qt.
Hvis ja, er det noen bra boken tilgjengelig for nedlasting i eBok form.

Dette er den offisielle Qt boken for 3,2 (3.2.4 er den nyeste versjonen) ta en titt på emner
Kapittel 1.Komme i gang
Kapittel 2.Opprette Dialogs
Kapittel 3.Opprette Main Windows
Kapittel 4.Implementere Application Funksjonalitet
Kapittel 5.Opprette tilpassede Widgets

Del II: Intermediate Qt
Kapittel 6.Layout Management
Kapittel 7.Event Processing
Kapittel 8.2D og 3D Graphics
Kapittel 9.Dra og slipp
Kapittel 10.Input / Output
Kapittel 11.Container Classes
Kapittel 12.Databaser
Kapittel 13.Nettverk
Kapittel 14.XML
Kapittel 15.Internasjonalisering
Kapittel 16.Tilby Online Hjelp
Kapittel 17.Multithreading
Kapittel 18.Plattform-spesifikke egenskaper

Tillegg A. Installere Qt
En beskjed på Lisensiering
Installere Qt / Windows
Installere Qt / Mac
Installere Qt/X11
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Qt 2.3 og Qt 3.2 er forskjellig i enkelte benytte forhåndsdefinerte variabler og utvikle programmings også.

Qt 3.2 er mer brukervennlig grensesnitt enn 2.3, og vi kan lett utvikle GUI-baserte programmer, men noen oppmerksomhet er krever i dumping

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back