RAM Utilization

S

sameem_shabbir

Guest
Hei alle
Jeg bruker Spartan3 1000k FPGA.Jeg prøver å bruke Block RAM i koden min
Min adresse er 16 bits klok.Ved 16 bit addr the Block RAM utilizaation er 54%

Nå hvis jeg øker addr biter til 17
XST gir info meldingen

"Kan ikke gjennomføre som Bram Det vil bli modled som Distributed RAM"Og så starter prosesseringen og holde prosesseringEr det noen mulighet for at jeg kan øke størrelsen på RAM min.
Jeg bryr meg ikke om syntese tar hele natten, men kan det gjøres ???????????
Fordi jeg trenger litt mer Bram for prosjektet mitt.
Thnx

Du kan endre noen Block RAM til Distributed RAM i Core Generator.

Bruker du en moderne versjon av ISE?Eldre versjoner av XST ville slutte seg bare opp til 16 bit, og ikke hele 18 biter (og sannsynligvis ikke 17 bits heller, men jeg har aldri prøvd 17).Nyere versjoner av XST er smartere.

Ja jeg bruker ISE 9.2i

Mener du at nyere versjoner av ISE kan modellen utover 16 bits ved å gjøre en del som Bram og en del som distribueres RAM

Oops!

to 17 bits.

Når du sa du økt addr til 17 biter, misread jeg at så å øke data
til 17 bits.Sorry for den forvirring!Se bort fra min forrige melding.

Hvor bred er din data bussen?

Den spartanske-3 datablad sier XC3S1000 inneholder 432 kilobit i blokk RAM og opptil 120 kilobit av Distributed RAM.Husk at Distribuert RAM er bygget fra logikk stoff, så hvis du bruker hele 120 kbps, vil du ikke ha noe rom for annen logikk.

I tilfelle noen er interessert, her hvor min forrige svaret var overskriften...
Hver FPGA Block RAM primitive har konfigurerbare buss Bredde: 1, 2, 4, 9, 18, eller 36 biter, og ulike adresse dyp.Hvis HDL skaper 18-bits RAM (og opptil 1K ord), så ISE XST bør slutte seg 18-bits Block RAM.Ville imidlertid eldre versjoner av ISE antyde en 16-bit og en 2-bit Block RAM.Det er ressurskrevende, tidkrevende dobbelt så mange Block RAM Primitiv som nødvendig.Nyere versjoner av XST er smartere.

Hei echo
Akkurat nå er jeg med 3 * 65 kilo RAM (Hvis jeg stadig Addr biter av 1 den excceds tilgjengelige ressurser)

nå ønsker å øke IT
Kan jeg gjøre sånn

Det XST modellene en del av RAM som Bram og en del som distribueres RAM

Hvis JA
Så HVORDAN
Hvis NEI
....................

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back