Re: digital vekselrettere og signal tracing

D

dannydavis

Guest
Må du justere utløse knute på oscillscope å vise klokke signaler?

Hvorfor er klokken signaler avhengige på oscilloskop utløser?
fordi signalet er toggling og ikke sinusoid det gjør oscilloskop vise en død signal før du justere utløser

Hvis jeg har en toggling pulsen fra lav til høy denne er positiv logikk, men om jeg sette en inverter chip enn den blir høy til lav, som er positiv logikk eller negativ logikken?

Hvis lav til høy eller høy til lav er både positiv logikk, hvorfor skulle de bli brukt annerledes?eller når ville du bruke dem annerledes?

whens den beste funksjonen til å bruke en inverter reversere polariteten til en logikk tilstand?går fra topp til bunn, og du vil inverter signalet til lav til høy?hvorfor eller når gjør du dette?

Signal injeksjon:

Å teste IC op forsterkerne eller Preamp slanger scener med en sinewave generator og en lampe eller LED ikke et oscilloskop

Plasserer jeg sinewave generator på skriving av en IC op amp, enn jeg plassere en LED fra bakken til utgangen av IC op amp det brent ut LED hvorfor?
Hva kan jeg gjøre for å gjøre dette?min LED eller LAMP kan ikke ta spenningen gevinst på utdataene spenning av IC op forsterkerne, hva kan jeg gjøre for å beskytte LAMP eller LED så jeg kan sonde eventuelle IC op forsterkerne utgang med mye strøm eller spenning gevinst?

Jeg setter et sinewave generator på skriving av et rør Preamp, enn jeg plassere en lampe fra bakken til utgangen av Preamp tube, det brent ut LAMP hvorfor?glasset av LAMP serieopptak hvorfor?Hva kan jeg gjøre fra å lampen
er glass sprengning fra høyspenning?Legges etter 5 timer og 30 minutter:1.) Hvis logikk bruker en positiv spenning, er det positivt logikken i en forstand.Overganger er alltid mellom bakken og som positivt spenning.

Ja det inverter chips bare "inverterer overgangen" ikke logics polaritet

Så hvorfor skulle jeg ønske å invertere overgangen eller når jeg bruker denne teknikken for invertere overgangen stater?

eksempler kan du?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back