Re: Lav SFDR av SHA på Nyquist skriving

I

iamxo

Guest
Jeg designet en SHA for 14bit 100Ms / s rørledningen ADC, men på Nyquist skriving frekvens (ca. 50MHz), den SFDR av SHA er bare 70dBc fra simuleringen.Spørsmålet mitt er hvor forvrengningen kan komme fra.

Min SHA i prøven modus har en SFDR av 90dBc på Nyquist skriving, så jeg tror forvrengning hovedsak kommer fra gevinst-forsterke forsterker når den er i hold-modus.Kan noen si noe som fører til forvrengning?Vd, lørdag, settling kurve, GBW sted?noe sånt ..

Takk ...Lagt til etter 1 timer 20 minutter:Noen fortalte meg at jeg skulle balansere støy og forvrengning av min SHA opamp, men jeg kan ikke finne kilden til forvrengning, hvordan kan jeg betaler?

Kan noen forklare noe av forvrengning av gevinst-styrket opamp i hold-modus?

safwatonline wrote:

kan være prøvetaking slår lade injeksjon

Det er rart hvis SHA virkelig settling til endelig ville verdien i hver prøve, kan du bør kontrollere hvis inngangssignalet
er SNR bli ødelagt.

iamxo wrote:safwatonline wrote:

kan være prøvetaking slår lade injeksjon

hei, wave3x, inngangssignalet spekteret vil bli dårligere gjennom sampling, i min krets på 50m skriving, signalet har 91dB SFDR i prøvetaking modus.

btw, har ulike verdier i settling kurve hvor feilen ligger alle i ønsket nøyaktighet forårsake ulike SFDR?for eksempel i gang t1, t2, verdien V (t1) V (t2) er både i området de nødvendige nøyaktighet, men de er ulike.Håper du får meg.

Jeg kunne ikke fullt begrense hvilke topologien du bruker for prøven, og den holder modus.

Jeg anser at mens prøvetaking hatten ist koble mellom signal og virtuelle bakken sted bufrede.

I hold modus lokket er koblet mellom opamp produksjon og skriving.

Så du har fire brytere og jeg antar at det ikke er overlapping.Så ladenivået blir bevart.

Så spenningen over hetter bør ha samme SFDR of-90dBc.Men avhengig av hvordan du mye vinne opamp har og hvor de felles modus av utdataene er regulert kan det være en forskjell mellom caps spenning og opamp ouput spenning.

Kan du se forskjellen?

??

Hei, rfsystem, hva mener du med forskjellen på caps spenning og opamp output spenning?Betyr det forskjellen spenning på hetten når den er i prøven, og hold-modus?

btw, jeg bruker flip-rundt arkitektur.
Takk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back