Redigerer subnett parametre i ADS

E

elgiovo

Guest
Jeg designer en IC med MOS-transistorer i ADS. De har en bulk kontakt som må være koblet til underlaget for å oppnå realistiske simuleringer. Dette oppnås ved hjelp av en spesiell element av design kit kalt ptap (ntap for pMOS er). På denne måten trenger hver transistor mange komponenter som skal plasseres på skjematisk, som snart blir for overfylt. Så jeg bestemte meg for å lage en subcircuit. Det fungerer, jeg selv kopierte symbolet på den opprinnelige MOS-tallet, men problemet er at jeg ikke kan endre den interne verdiene av subcircuit (jeg tydeligvis trenger å endre [tex] \ left (\ frac {W} {L} \ høyre) [/tex] forholdstall fra første nivå skjematisk). Jeg prøvde med File -> Design Parameters -> Parametre og jeg laget variablene med samme navn og beskrivelse av MOS, jeg kunne endre dem i skjematisk, men de tilsvarer ikke den virkelige parametere for MOS i subnett. Hva bør jeg gjøre? Mange takk.

I subnett sette width = bredde eller W = W og lengde = lengde eller L = L etc (men parametrene er oppkalt). Se den manuelle delen om [url = http://edocs.soco.agilent.com/display/ads2009/Creating+Hierarchical+Designs] Opprette Hierarkisk Tegninger [/url] og rull ned til seksjonen på Opprette Subnett. Eksempelet viser at opprettelsen av en kondensator delnettverk hvor kapasitans parameteren er satt til C = C.

Ok, takk. Programmet blir sint når f.eks jeg tilordner verdien "w" til parameter w, og den kommer ut med en melding: "Ukjent variabel eller uttrykk for parameter", selv om jeg hadde definert w gjennom design parametere. Uansett, det fungerer, siden jeg opprettet en (working) parametrisk krets. Takk igjen for å hjelpe. Bye

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back