Referanse Buffer: For høy hastighet rørledning ADC

S

sachinagg77

Guest
For min rørledning ADC [110MHz] design, jeg trenger å utforme en intern referanse buffer krets, å gi henvisning til min MDAC krets.Jeg ville være takknemlig om noen kunne gi noen refererte til spenning buffer design [for høy hastighet Switched Capacitor Circuit].

Thank You
Sachin

Kjære Sachin,

MDAC er dekoder som overfører 11 10 (eller 01) og 00 til-Vref, Vref og 0, så kun én Vref referanse spenning er nødvendig, ikke sant?

Hvor 11 10 (eller 01) og 00 er resultatet av komparator.

Hva er din nøyaktige bety?Vref genarator design av andre problemer?

Hilsen,

sachinagg77 skrev:

For min rørledning ADC [110MHz] design, jeg trenger å utforme en intern referanse buffer krets, å gi henvisning til min MDAC krets.
Jeg ville være takknemlig om noen kunne gi noen refererte til spenning buffer design [for høy hastighet Switched Capacitor Circuit].Thank You

Sachin

Kjære Philip Wang

Takk for svaret.Du er riktig å si at bare tre referanser-VREF, VREF og 0 er nødvendig for MDAC krets.Disse nivåene har en DC-nivå som er forskjellig fra null [si VCM].Så trenger jeg tre referanser nå, det vil si VCM VREF, VCM og VCM-VREF.

Jeg trenger å sette en "buffer" mellom hver referansene VCM VREF og VCM-VREF og DAC referanse inngangene for å hindre at støy fra MDAC fra påvirke andre kretser som deler disse referansene.

Jeg møter problemet i utformingen av denne bufferen, og ville sette pris på om du kunne hjelpe meg med noen referanser.

Kjære Sachinagg77,

Jeg skjønner.Du trenger en buffer mellom referanse generator og MDAC ref-voltage input, for å hindre MDAC støy påvirke referanse generator.
Right?

Jeg tror bare én enkelt enhet-gain forsterker er nødvendig.
Enklere, kan du øke skjerming cap.mellom referanse generator produksjon og GND å filtrere støy.
Egentlig tror jeg ikke støyen har mye innflytelse, og legger til skjerming cap.er mer tilrådelig.

Bare for din referanse.Lykke til!
Hilsen,sachinagg77 skrev:

Kjære Philip WangTakk for svaret.
Du er riktig å si at bare tre referanser-VREF, VREF og 0 er nødvendig for MDAC krets.
Disse nivåene har en DC-nivå som er forskjellig fra null [si VCM].
Så trenger jeg tre referanser nå, det vil si VCM VREF, VCM og VCM-VREF.Jeg trenger å sette en "buffer" mellom hver referansene VCM VREF og VCM-VREF og DAC referanse inngangene for å hindre at støy fra MDAC fra påvirke andre kretser som deler disse referansene.Jeg møter problemet i utformingen av denne bufferen, og ville sette pris på om du kunne hjelpe meg med noen referanser.

Jeg tror buffer i forbindelse med strukturen vedtatt å pruduce den diferencial spenning referanse.

Kjære Philip Wang

Jeg er lei meg for den forsinkede respons.

Som du foreslo, ved hjelp av en kondensator mellom referanse produksjon og bakken er den enkleste veien ut.Men på grunn av den høye frekvensen involvert [ADC klokke = 110MHz], en høy verdi av kondensatoren er nødvendig.Bruke en ekstern kondensator av 1UF eller mer gir uønskede effekter som skyldes parasitics knyttet til pakken pin etc.

For å unngå dette, vil jeg gjerne bruke en intern buffer.Jeg ville sette pris på om du kunne sende over noen referanse som detaljer i utformingen av en slik buffer [tror jeg bruker en op-amp i spenning tilhenger konfigurasjonen vil kreve en op-amp med veldig høy spesifikasjoner].Vet du om noen annen tilnærming?

Takk for tilbakemeldingen.

Med hilsen
Sachin Aggarwal

Det er et reelt problem for rørledningen ADC, fordi referansen stå for linearligy av MDAC.Det er et system og vanskelig å utforme.Den enkle metoden er å bruke motstand og volitage fra bandgap.Bruk ligningen å bestemme rasjonen motstander.

Resistor dividere spenningen ikke er en anbefalt tilnærming, fordi motstanden ikke kan filtrere støy, men det er støy som påvirker stabiliteten i th referanse spenning.

Kanskje en spenning følgende OPA bufferen er nødvendig.Ingen enhver oyher tilnærming er rådet nå, beklager.

Med vennlig hilsen,

Philip Wang er helt korrekt.Motstanden divider er ikke en god tilnærming til dette 110MHz samplingsfrekvens ADC.En buffer er avgjørende.Riktig gjennomføringen av denne bufferen er seg å være vanskelig.Eventuelle forslag til denne bufferen design vil være nyttig.

Thank You
Sachin

Det er 2 løsninger:
1.
bruke en høy BW (lav produksjon motstand) buffer med "nok" decoupling cap.Men denne løsningen med lukket sløyfe, bør u calcuate hvor stor er ur støy fra MDAC, og hvor fort av "recovery" tid u nødvendig.
2.
Bruk en gjeldende speil med "nok" biasing nåværende & "nok" decoupling cap.

ps
the decoupling cap er forbigående gjeldende surge fra ur MDAC.

Btrend skrev:

Det er 2 løsninger:

1.

bruke en høy BW (lav produksjon motstand) buffer med "nok" decoupling cap.
Men denne løsningen med lukket sløyfe, bør u calcuate hvor stor er ur støy fra MDAC, og hvor fort av "recovery" tid u nødvendig.

2.

Bruk en gjeldende speil med "nok" biasing nåværende & "nok" decoupling cap.ps

the decoupling cap er forbigående gjeldende surge fra ur MDAC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back