referanse oscillator for fase loked loop design

• Thread starter Muhammad Furqan
  • Start date
M

Muhammad Furqan

Guest
Jeg ønsker å designe PLL på 2.2GHz (s-band) for det formålet jeg trenger en referanse oscillator på rundt 550MHz noen plz fortelle meg at det er den høyeste frekvensen i krystall
kan jeg bruke andre oscillator som en referanse

Jeg er ikke Shure om design, men referanse oscillatiors med krystall er i frekvensområdet opp til noen tiendedels megahertz.Jeg tror ikke 500MHz krystallen ikke eksisterer.

Kommersielt tilgjengelige crystal resonatorer på 550 MHz du ikke kan finne, men du kan prøve en av følgende løsninger.Først er det jeg ville gjøre:

0.Du kan bruke én av hundre PLL ICs tilgjengelig på det Frequence rekkevidde og følger programmet notatet.Bruk en VCO som JTOS 3000 fra mini-cicuits eller lignende fra Z-comm.

1.Jeg forstod at du vil bare for å generere én kanal på 2,2 GHz og du trenger ikke annet frekvenser.Jeg antar at du nettopp har prescaler dele med 4 og derfor ønsker å ha så høy referanse.Hvis jou ikke har ekstreme fase støy krever bruk en prescaler dele med 64 (f.eks UPB 1507 ftom NEC) slik at du kan få en krystall på 34.375 MHz, og at du kan kjøpe lett.Andre fordelen er at du kan bruke digitale fase Comparators stedet for mikser som du må bruke for 550 MHz referanse.

2.Du kan bruke 180 MHz 7nde overtone krystall oscilator og bruke 3d harmonisk som referanse for loopen din.Ulemper: du trenger filtrering og forsterkning for harmoniske og du må bygge oscillator fra diskrete komponenter.Selvfølgelig vil det også koste mer.Du kan også prøve å bruke 11. eller 13. harmoniske av en krystall oscillator uten loop.

3.Hvis frekvensen stabilitet ikke er et veldig stort problem for deg, kan du prøve å bruke SAW resonator oscillator som referanse.

Egentlig er mulighetene for å generere en 2.2 Ghz signaler er ubegrensede, kanskje det er best for deg å spesifisere problemet nøyaktig og solition kunne lett funnet.

Hilsen,
D

Hvorfor trenger dere en så høy referanse oscillator frekvens?Kan du gi et blokkdiagram av PLL din, slik at vi kan ta en titt?

Muhammad Furqan skrev:

Jeg ønsker å designe PLL på 2.2GHz (s-band) for det formålet jeg trenger en referanse oscillator på rundt 550MHz noen plz fortelle meg at det er den høyeste frekvensen i krystall

kan jeg bruke andre oscillator som en referanse

Jeg trenger frekvens og fase stabilitet Det er derfor jeg foretrekker PLL å låse oscillator på 2.2GHz og for referanse i bruk deler av 4 som er 550MHz
kan dividere med 64 gir stabil produksjon fri fase Noice

Stabilitet av output frekvens er den samme som stbaility av referanse oscillator.Du kan finne rimelig 30 MHz TCXO (prescaler 64) med stabiliteten bedre på 2 ppm.Med en slik løkke kan du få nok fase støy ytelse for noen kommunikasjon søknad.Hvis du målretter radar programmet fase støy kan være et problem, men dette kravet ytterligere analysere.Uansett ville jeg teste den enkleste løsningen.

Hilsen
D.

Debeli, hvis jeg bruker ubp1507 som skille bli 64-ordningen da,
ville jeg bli krystallklar på 34.375Mhz lett
kan dette gi frekvensen stabilitet, fordi dette ville bli brukt som referanse for 2,2 GHz

Muhammad Furqan skrev:

kan dette gi frekvensen stabilitet, fordi dette ville bli brukt som referanse for 2,2 GHz

Det er viktig å vite at 2,2 GHz phaselocked oscillator vil ha samme stabilitet i ppm som referanse crystal oscillator har i ppm.Eg 2 ppm på 34.375 MHz 2E-6 * 34.375E6 = 68,75 Hz stabilitet av krystallen.Men 2 ppm på 2,2 GHz er 2E-6 * 2.2E9 = 4.4 kHz stabilitet på 2.2 GHz phaselocked oscillator.

Du kan telle bakover for å bekrefte dette: 68,75 Hz crystal oscillator stabilitet multiplisert med 64 er 64 * 68,75 Hz = 4,4 kHz.

Muhammad Furqan skrev:

Vel jeg tror mobiltelefon bruker TCXO, er ikke helt sikker, men u kan finne ut
massevis av mobiltelefon som u kan ta theire TCXO
lykke til

Forresten, jeg finner krever noe system brukere TCXO skal 10MHz og 20MHz, for så lett å beregne, men det er vanskelig å passe på RF Frequency plan!

hei
kan høyere orden frekvens skillevegger som dividere med 10 ---- 40 resultater i increament av harmoniske eller frekvens insatability

du kan bruke noen ti MHz XTAL for DDS og bruke DDS-utgang som en referanse for PLL din.Det kan fungere.

Crystal oscillatorer er ikke støy gratis.Med bare en liten dele regningen etter at 550 MHz oscillator, kan du finne din lukket sløyfe nær i fase støy er svært dårlig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back