Rengjøring smeltet loddetinn motstå off pads på PCB?

G

grizedale

Guest
Hei, ive bare desoldered en FET men nå thers smeltet loddetinn motstå over hele pads og PCB, vet du hva du skal bruke for å rengjøre den av med?

Høres usannsynlig. Vanlig loddetinn motstå stedet brannskader enn smelter, i det minste ikke blir flytende for å kunne smitte over styret. Er du muligens snakker om store mengder flux? Den kan fjernes med vanlige rengjøringsmidler midler.

Hei .... er det materiale som kalles Desoldering Vic .... det er tilgjengelig i markedet .. Hell flux og varme lodding pistol .. og bruke Vic fjerne det ... være forsiktig ... det kan bli skade spor ..... Hilsen Praveen

Lodd braid vil fjerne loddetinn: [url = http://www.youtube.com/watch?v=AcbezX8TrOU] Hvordan bruke Desoldering braid - YouTube [/url]

sin definitivt ikke flux som ive ingen problemer renhold som off. Det isdefinetly smeltet loddetinn motstå ... det couldnt være noe annet.

Legg ut et bilde ... Hvor er platene fra ... Hvilken farge er det innskuddet ... Har du prøvd på nytt brennmerking og fortinning putene. Jeg har aldri sett smeltet loddetinn motstå på et brett ... Jeg har sett brent loddetinn motstå og jeg har sett loddetinn motstå det har ikke blitt ordentlig frisk. Men aldri smeltet loddetinn motstå, bruke loddetinn motstå med et smeltepunkt på langt nær dagens blyfrie loddetinnet temperatutres er som å bruke en sjokolade te pot ...

Jeg husker at den lille PCB fab på min tidligere universitetsinstitutt brukt etch-motstår filmer som en slags "fattig mans" loddetinnet maske. Disse er de eneste loddetinn maskene i stand til å smelte jeg har sett. Men dagens industristandard loddetinn masker enten tørr film eller væske påføres ikke smelte med jevne temperaturer.

: Glise: generaly mest loddetinn motstår er det samme materialet som holder PCB sammen (dvs. harpiks).

ok kanskje jeg tar feil, så det kan muligens være smeltet belegg,-sitt The Goo som smelter så stivner når du gjør omarbeiding på en PCB, og ofte det gjør ytterligere lodding vanskelig fordi det ofte går over bremseklossene og loddetinn doent synes å virke altfor godt når de blandes med det.

Det høres omtrent riktig, kan noen sonformal belegg vaskes av med løsemidler, men må tas, kan enkelte komponenter pakker skades av løsemidler. Lett lokalisert rengjøring Har PCB en lakkert apearance og masse gunk over det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back