Req: Data på EM simulering hastigheten med Intel quad-core CPU

W

wave-maniac

Guest
Data om EM simulering hastigheten med Intel Core 2 Extreme QX6700 (quad-core) ville være verdsatt. Spesielt Jeg leter etter data for CST MWS, HFSS (med multiprosessor støtte), Feko og IE3D. Jeg lurer på om det er vesentlig raskere enn Core 2 Duo. Takk på forhånd

[Quote = wave-galning] Data på EM simulering hastigheten med Intel Core 2 Extreme QX6700 (quad-core) ville være verdsatt. Spesielt Jeg leter etter data for CST MWS, HFSS (med multiprosessor støtte), Feko og IE3D. [/Quote] Hmm, jeg bare bestilt Intel Core 2 Duo X6800 med 8 spillejobber og det koster mye! Sannsynligvis quad-core vil være neste:) Uansett har du noen modeller eller skript for å kjøre en test? Hvilken type løsere du er mest interessant?

For CST MWS, mener jeg både Forbigående og tetraedrisk frekvens domene. Som å teste modell, la oss bruke modellen som du postet i fjor: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=109966&highlight = Så vidt jeg kan huske, er det en nonradiating waveguide struktur. Jeg skal tenke på en utstrålende test struktur senere for å se virkningen av PML på simulering hastighet. Som å HFSS, kan du opprette ovennevnte strucure for det. For IE3D, la oss bare plukke en av sine eksempler, spesielt med tett netting. For Feko, la oss gå for horn antenne som det inneholder som et eksempel. Hilsen

Når du har prøvd å simulere med prosessoren jeg ønsker å se loggfiler, for å se hvor rask simulering var, i forhold til antall meshcells. Jeg jobber på et høyt resonerende filter struktur og jeg virkelig trenger litt mer fart på min CST beregninger. Jeg håper er er OK:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back