Req for bygging AVR basert plc

A

avr_micro

Guest
Kjære masters

Jeg ønsker å starte et prosjekt for bygging av AVR basert plc, men jeg vet ikke hvordan du skal begynne? Hvilke parametere er viktigere?
Jeg jobber med AVR mikrokontrollere siden 2002 og jeg vet abit om plc.Is det noen til å guide meg til utgangspunktet? Endelig er det mulig å bygge en AVR basert plc? Selvsagt er jeg ikke ventet å bygge en plc som S7 eller Allen Bradly, bare for å bygge en enkel mini plc med noen timere og tellere og spoler og ....

Hilsen

Først bestemme kravene (hvor mange analog / atskilte innganger / utganger, hva sensorer skal bruke, hvor mye minne som trengs, det må være fullt programmert eller har integrert kontroll logikk etc. ..).Jeg tror ATMEGA16/32 eller 64/128 må anough
Jeg har gjort flere kjøleskap / heater kamera styringer (brukt ATmega16/32: 4 / 8 analoge innganger for ulike sensorer, 16-32 atskilte innganger / utganger for motorer / komfyrer / kjøleskap / ventiler kontroll).Program skrevet i C (WinAVR)

Hei.

For de mest enkle stilen: 4 digital inngang og 4 digital utgang og 1 analog inngang.

hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back