Req hjelp / råd med Tek omfang reparasjon

N

nicklinn

Guest
Hei folkens, jeg er ingen jomfru til replairs men jeg fant et problem som er litt over meg og jeg om jeg ville spørre rundt for hjelp på dette problemet. Jeg har en Tek 7934 omfang med en dårlig strømforsyning. Jeg har spore problemet ned til komponenten som forårsaker problemet, som er en strøm transformator som synes å være å ha en sekundærutviklingen shorting til den primære. Her er avtalen. Ingen bærer virkelig de delene som jeg trenger på denne 20 år gamle omfang. Siden ferrittkjernen synes å være i god form jeg trodde det beste løpet av handlingen ville være å re-bygge transformatoren. Dette er noe jeg aldri har gjort før, og siden mens tek tilbyr stor schematics info jeg kan ikke finne noe info på svingete av transformatoren (som er en del nummer er 120-1183-00 hvis noen er interessert) andre deretter input og output spenninger, Jeg tror jeg blir nødt til å reversere den. Har noen noen råd eller tips til reverse engineering og gjenvinning transformatorer som kan hjelpe meg? Takk en ton, Nick
 
En trafo med ferritt? Er det en switcher? Jeg har sett 7934 omfang stormaskiner selge på eBay for mindre enn $ 50 US. Kanskje kjøpe en som en kilde til reservedeler. Men det er en stor hulk å ha sitte rundt. En gang, lovet Tek livstidsgaranti på sine krafttransformatorer. Spør dem og kanskje få heldige. Her er en gruppe som diskuterer Tek scopes: http://tech.groups.yahoo.com/group/tekscopes/
 
Jeg må innrømme jeg ikke vet en pokker for mye om transformatorer kjøpe ja den har en firkantet typen ferritt ring med en kant å ha viklingene. Papir og lim isolasjon. Hvis du er interessert kan jeg skyte et bilde av enheten? Dessverre den billigste jeg kan finne på bay er i $ 500 omtrentlig. Selv om jeg er ikke i et rush for det til å virke jeg trenger det innen en måned eller så i mellomtiden tenkte jeg ville prøve å fikse det først. Jeg var ikke klar over at jeg er nødt til å se nærmere på det i det minste de kan ha den delen jeg trenger. Takk skal legge ut på at styret.
 
Fikk reparasjon manuell på papir komplett med svette og rive flekker ;) Min omfang ble gjort rundt 86 dessverre. Jeg så på de gutta, men fikk ikke se den delen på nettstedet. Vil prøve å sende dem.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top