Req: YIG oscillator som sporer generator spørsmålet

P

pisoiu

Guest
Hei,
Jeg trenger å kjøpe en billig spektrum analysator opptil 3 GHz, men jeg trenger det med sporing generator.Dette er vanskelig å finne på ebay til anstendige priser (for meg).Er det mulig følgende kombinasjon: bruk en SA uten tracking generator, og bruke som en signalkilde et utklipp YIG oscillator (noen av dem er virkelig billig på ebay) i frekvensbåndet Jeg er interessert, og en drives av en corellator mellom utdataene feie signal og innspill i tuning spiral av YIG?Selvfølgelig, det ville være vanskelig å dekke nederste delen av spekteret, men jeg er ikke interessert i hva som er under 1 GHz.

/ pisoiu

Jeg kan ikke helt bildet hva du mener med "input" i foreslått correlator.

En tracking generator er en sinewave feie produksjon som følger analysator's center frekvens.Frekvensen må være nøyaktig, innenfor analysator båndbredden.

Min spektrum analysator ikke har en sporing generator, men den har en 1ste LO feie utgang som 4.7GHz høyere enn dagens senter frekvens.Jeg lage en enkel sporing generator ved å koble den
1. LO til en liten ekstern blandebatteri og til min benk RF generator satt til 4.7GHz.Kanskje du kan gjøre noe lignende.

echo47 wrote:

Jeg kan ikke helt bildet hva du mener med "input" i foreslått correlator.

Den 8569B er et fint klassiske spektrum analysator.Husk at det er ikke-synthesized, så det
er frekvensen nøyaktighet og stabilitet er pluss eller minus noen megahertz.Du kan ha en vanskelig tid på å matche de eksterne VCO til drifty analysator.

Instrumentet har en front-panel LO utgang.The 1983 HP catalog sier det
er 2 til 4,46 GHz på
8 dBm minimum (men ikke nevne Tilvalg 003).Som en backup plan, kan du sannsynligvis bruke den med en slags ytre blandebatteri ordningen.

Selgeren at liker sprø farget skrifter.

Happy budgivning, og lykke til på hvilken metode du bruker.

pisoiu,

Du kaster bort tiden din på å tenke correlators.Den linearitet av YIG oscs.er i ferd med / - 1.5 MHz i beste (ikke verst), og både SA og TG YIG oscs.har denne feilen.
Så summen av feil er mest sannsynlig tar "TG" ut av båndbredden på SA (selv skiller av feil i "correlator").
Den TG begrepet echo47 er enkel og fungerer.Prøv det, med noen enkle miksing og filtrering.
g579

Takk for svar folkens.Ok, vurderer dette, jeg
hadde bedre start på utkikk etter en SA med TG bygget i. Metoden med YIG var billigere, men som du sa, ser komplisert vurderer feil.De blander metoden ser fine, men jeg har ikke en RF generator ...

/ pisoiu

Hi Pisoiu,

Echo47 løsning er enkel, billig, og du kan buid det med noen deler fra sokkelen.Det er tilgjengelig VCO og mixers fra Z'comm, Minicircuits og andre.

Se linken nedenfor for en referanse.http://www.qsl.net/n9zia/spec/index.html
http://www.qsl.net/n9zia/spec/tracking.png

hilsen,

Al

Ingen RF generator ennå?Høres ut som du kan bruke et annet eBay eventyr!En av mine beste eBay kjøper var Giga-tronics 600 (10MHz til 8GHz i 1 kHz trinn) for $ 310 US.Annonsen sa "ikke fungerer", men det eneste problemet var to brutte thumbwheel brytere og DigiKey lager dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back