Reversible SMPS

V

vivaldez

Guest
Jeg trenger å designe en smps som kan brukes til å konvertere 12 VDC til 160 VDC (etterfulgt av en DC til AC inverter), men jeg ønsker å få reversibilitet. Er det mulig å bruke samme transformator for en 160vdc til 12 VDC å være brukes som batterilader? Kanskje med et annet svingete i øvre spenning siden av transformatoren, til å få isolasjon mellom linje inn og inverter output?
Kan noen hjelpe?

Du må selvfølgelig gjøre en transformator med en kran.Dette er å foretrekke på høyere spenning siden strøm er mindre.Du ville absolutt trenger å gjøre noen bytter av kraner reversere funksjonaliteten.Du kan sannsynligvis bruke et relé for å oppnå dette.På denne måten kan du bruke samme transformator for begge retninger.
Jeg planlegger å bygge et tilsvarende krets for en tid siden, og møtte de samme problemene og funnet at dette er en rimelig løsning.Jeg imidlertid ikke kunne selv starte design på grunn av mangel på tid.
Gopal.

Bruk et skritt u transformator med sentrum trykker på den primære og drive 12VDC med to Transistor / MOSFET banker (inverter config) Avhengig av antall windings, u får 160VAC.Med to reléer u kan bytte transformatoren til å bruke den som en lader også.Denne måten u vil bruke bare en transformator for både conmverting 12 volt til 160VAC med isolasjon og også for å lade 12volt batteriet (hvis du r du bruker et batteri til å drive inverter) Hvis du kan oppgi det nøyaktige søknaden din krets jeg kan være til noen hjelp for deg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back