RF effektforsterker design [hlp]

E

elec350

Guest
Hei
Jeg ønsker å lage en RF effektforsterker.men jeg vet nesten ingen ting!
pls hjelpe meg.Hvilke blokker er det i effektforsterkeren?power transistor?strømforsyning?combiner?...Er det noen enkle blokkdiagram?

hei
du må studere om RF forsterkere.i en design prosess bør du først en passende transistor.tegning stabilitet sirkler.designe input og output matchende nettverk.designe skjevhet krets og ...
for dette personlig foreslå du å studere "mikrobølgeovn transistor forsterker" av Gonzalez.det kan hjelpe deg mye.
du også trenger en programvare for å gjøre simuleringene av designprosessen. Jeg tror det beste valget er "Annonser"

Steve C. Cripps
<RF Effektforsterker for Wireless Communication>

Sjekk App.Notes fra Philips, Motorola.

Bestill også kanskje Criss Bowick.

Du kan utforme en cascaded forsterker, LNA, Driver og PA.Det avhenger av utgangseffekt krevde.

kan du lese noen phd papir først, og deretter lese noen IEEE papirer, prøv deretter å designe en pa.du kan gjøre det!beste hilsen til deg.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=248728&highlight=rudiakova

også denne boken
http://www.springer.com/east/home/engineering/electronics?SGWID=5-191-22-173661234-0&detailsPage=ppmmedia% 7CotherBooks & seqNo = 1 & CIPageCounter = CI_MORE_BOOKS_BY_AUTHOR1

kan noen foreslå meg en gratis programvare for simulering av designprosessen av RF effektforsterker

For høy effekt TR
Datablad fra produsenter bare gitt
Input and Load Impedance
Så, du bare passer impedans på 50 ohm
Eller annen impedans requried

Den beste programvare for PA design er Mikrobølgeovn Office.Hvis du trenger, kan jeg laste den opp.Jeg har MWO 2006 v7.05

Yap .... hvis en fullversjon plz sende.Jeg har en prøveversjon.

RF Power Amplifier for trådløs kommunikasjon.

Jeg trenger denne boken.Kan noen hjelpe meg?

Hei der,
For hvilke program vil du designe RF Power Amplifier?
Mosieur_Oiso

Bestill "Radio Frequency Transistor" av Norman Dye og Helge Granberg "er en god bok for understaning den transisor på RF frquency, matchende teknikk, gre teknikker.

Kan jeg få en skjematisk av de enkleste trådløse enheten, sender n mottaker?

Vurder dataene som skal sendes som digitale data (PCM kodet) og tilsvarende modulation scheme (PSK eller FSK eller ASK) som passer.Rekkevidden trenger ikke være mer enn noen få cm, i beste fall en meter, men også noen titalls cm is alright.

Antennen må være bare et stykke ledning, slik at eventuelle forbedringer som må gjøres må gjøres før antennen under sending.Og bruker RF er heller ikke obligatorisk!

elec350 skrev:

Hei

Jeg ønsker å lage en RF effektforsterker.
men jeg vet nesten ingen ting!

pls hjelpe meg.
Hvilke blokker er det i effektforsterkeren?
power transistor?
strømforsyning?
combiner?
...
Er det noen enkle blokkdiagram?

Kunne du vennligst forklare hva du mener med design detaljer?

coolguy_ar skrev:

Kunne du vennligst forklare hva du mener med design detaljer?

Faktisk er jeg en nybegynner på denne måten.Jeg er bare lære å gjøre alt dette.Også, jeg vil bare gjøre denne PCM system av mine et trådløst et.Så var jeg søker hjelp på den trådløse delen.

Hvis frekvensen er trolig den bluetooth Frekvensområde ok.For ingen andre spekteret er brukbart.Når det gjelder gevinst og effektivitet, det eneste ennå ikke vurdert.Jeg trodde disse faktorene kommer sammen som vi utforme og realisere model.ACPR, jeg har ingen anelse, jeg leser på det nå.

Jeg var egentlig veldig forvirret med det helt grunnleggende trådløse kretsen slik som for HAM radio og sorterer.Så jeg var bare ute etter den trinnvise prosessen med å utforme den ..!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back