RF Safety

C

Calvinckc

Guest
Er det skadelig for kroppen eksponering for RF-feltet på lenge?
Fordi jeg alltid føler hodepine eller svimmel når du gjør måling hver gang .....

Dette er en svært controversed problemet.Ryktene sirkulert hovedsakelig rundt bruken av GSM-telefoner, som sender på max.33dbm, som er relativt mye, og mange mener kan skade, men ingenting ble påvist vitenskapelig så langt (i hvert fall etter min kunnskap).Hovedproblemet er den termiske effekten som RF frequecies ha på humman vev, og selvfølgelig, dette er direkte proporsjonal med mengden RF makt som et emne er utsatt.Tross alt Mikrobølgeovner bruke exactely dette prinsippet drift.Det er rykter som langvarig RF-stråling kan forårsake kreft og mange andre slags illneses, men ingenting er bevist "utover rimelig tvil".

/ pisoiu

du har rett!du har gitt en detaljert forklaring.

Så, hva strøm er skadelig, og vi må ta varsel om det?

Som jeg sa, dette er veldig relativ.Sikkert en GSM-telefon ikke vil påvirke deg, det er så mange brukere av dem .... og sikkert også det Totalt IKKE angis å putte hendene inn i et kjører mikrobølgeovn.Jeg er ikke kjent med eksakte tall, fordi de er avhengige av så mange faktorer (frekvens, forplantning medium parametere typen utslipp - konstant eller pulsed-, etc.).Kanskje andre fellows som kjenner til slike opplysninger vil dele dem.

/ pisoiu

Calvinckc wrote:

du har rett!
du har gitt en detaljert forklaring.Så, hva strøm er skadelig, og vi må ta varsel om det?

Jeg jobbet på uwave lab for 20years.I min erfaring
har jeg møte noen få mennesker som rapporterte om hodepine etter måling med radiated signaler.
På alle tilfeller rapportert symptomet bare senere de ble informert om EM-stråling ...og EM føles var ikke mer enn
5 dBm ...Tenke!

mener også at vanligvis du, jeg, alle er radiated whith et mer energisk EM stråling enn radiowaves, lyset.For en solrik dag: 1KW / m ^ 2.

Å konkludere; oppmerksomhet RF strøm: Ja.Fobi og paranoia: NO

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back