RF Switch

O

okiiatama

Guest
Hei,

Jeg er for tiden lage en RF-bryteren bruker 0,18-um CMOS-teknologi for min siste året prosjektet.
Jeg brukte serie-omdirigeringen topologien som vanligvis brukes i T / R-bryteren.

I noen T / R bytte design, er det en bypass kondensatoren legges på kilden til omdirigeringen Transistor som AC bakken, men noen uten capacitor.May jeg vet hva er forskjellen mellom dem?

Hvilke kriterier som jeg trenger å ta hensyn til når jeg vil avgjøre Transistor bredde?

Vedlagt finner du bytte skjematisk, vennligst vennlig gi meg noen råd.

Takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg mener at kretsen er ufullstendig.Siden omdirigeringen Fet styres av DC VGS, og hvis det er en kondensatoren der du ikke kan fortelle hva VGS er, jeg tror du trenger litt motstand til jord over det.

FETs bruker vanligvis en negativ spenning på gate til kilden for å kaste dem av.Hvis du har en positiv kontroll spenning, si fra 0 til
5 volt, som ikke vil fungere.Men hvis du flyte hele kretsen opp av av bakken, ved å bruke DC blocking kondensatorer, kan du kontrollere bryteren med positiv logikk spenninger.Du trenger DC blocking caps overalt, og noen interne biasing schem å gjøre det.

biff44 wrote:

Jeg mener at kretsen er ufullstendig.
Siden omdirigeringen Fet styres av DC VGS, og hvis det er en kondensatoren der du ikke kan fortelle hva VGS er, jeg tror du trenger litt motstand til jord over det.FETs bruker vanligvis en negativ spenning på gate til kilden for å kaste dem av.
Hvis du har en positiv kontroll spenning, si fra 0 til 5 volt, som ikke vil fungere.
Men hvis du flyte hele kretsen opp av av bakken, ved å bruke DC blocking kondensatorer, kan du kontrollere bryteren med positiv logikk spenninger.
Du trenger DC blocking caps overalt, og noen interne biasing schem å gjøre det.

Jeg har også et spørsmål, for serie-omdirigeringen bytte design vist ovenfor, har noen vet hvorfor kondensatorer legges mellom gate og source og også mellom gate og drain?

Hva er det formål?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back