RF trådløs lader

R

roronoa

Guest
Hei alle, i wana starte et prosjekt som invlove fangst RF-energi og bruke høstet energi å generere DC.

1.i kno Jeg trenger en rf kilde derfor i wana spørre hvordan du oppretter rf kilde, og trenger jeg å angitte frekvensen på genetrated rf (fordi jeg så noe prosjekt i inetrnet bruker 915Mhz) må jeg opprette en RF-kilde som ofte er 915MMhz?

2.another ting er regardin antenne, er det mulig hvis jeg juz kjøpe antenne for radioen skal brukes til dette prosjektet? Eller må jeg lage en antenne som lengde er spesiell og unik for dette prosjektet?På forhånd takk for svar.

Jeg har gjort flere prosjekter på dette området.Effektiviteten er sturen, spesielt hvis kilden for RF kjører hele tiden.Den eneste grunnen til at vi brukte denne metoden var fordi de var medisinske implantater med bare noen få cm eller inches avstand.

Du er mye bedre å bruke kablet datamaskin periferiutstyr og batteriene lades i en vegg koble enheten.

Jeg påminnet om et fargerikt uttrykk fra en av mine venner, "brenne huset ned for å lage middag."

flatulent wrote:

Jeg har gjort flere prosjekter på dette området.
Effektiviteten er sturen, spesielt hvis kilden for RF kjører hele tiden.
Den eneste grunnen til at vi brukte denne metoden var fordi de var medisinske implantater med bare noen få cm eller inches avstand.Du er mye bedre å bruke kablet datamaskin periferiutstyr og batteriene lades i en vegg koble enheten.Jeg påminnet om et fargerikt uttrykk fra en av mine venner, "brenne huset ned for å lage middag."

http://ecee.colorado.edu/ ~ pwrelect/Seconddraft/paper_archives/efficientbroadbandrf_apr2005.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back