RFC på samleren etappe av transistor

X

xylon89del

Guest
Hei, Når du designer en forsterker eller oscillator i felles-emitter konfigurasjon, ved samleren beinet, noen ganger motstanden er erstattet med spole? Hva er hensikten med å erstatte den motstanden med spole?

En spole brukes til å øke samleren impedans. I en oscillator, er det vanligvis en parallell kondensator med inductor, danner en høy Q resonant krets. I bredbånds RF forsterkere, mater en spole likestrømmen til forsterkeren mens RF spekteret er koblet til produksjonen sin via en kondensator.

Er det noen grunn ved utformingen av en Low Noise Amplifier at jeg ville foretrekke en samler resitor over en kollektor INDUCTOR?

En spole brukes til å øke samleren impedans. I en oscillator, er det vanligvis en parallell kondensator med inductor, danner en høy Q resonant krets. I bredbånds RF forsterkere, mater en spole likestrømmen til forsterkeren mens RF spekteret er koblet til produksjonen sin via en kondensator.
Siden motstanden også kan mate likestrøm til forsterkeren, hvorfor jeg trenger en spole for å mate likestrømmen til forsterkeren?

hei mens du kildeavvik forsterkeren du bør ta vare på lasting produksjonen for å stanse gevinst decreasing.on rutine bruker spole, men du bør vurdere SRF.so se denne nettsiden: [url = http://www.minicircuits. com / bruksområder / applications_notes.html] smårunder [/url] så gå til forsterkeren da første del: administratorinnstilling av Constant Current MMIC forsterkere (f.eks ERA SERIES)

hei mens du kildeavvik forsterkeren du bør ta vare på lasting produksjonen for å stanse gevinst decreasing.on rutine bruker spole, men du bør vurdere SRF.so se denne nettsiden: [url = http://www.minicircuits.com/applications/applications_notes.html] smårunder [/url] så gå til forsterkeren da første del: administratorinnstilling av Constant Current MMIC forsterkere (f.eks ERA SERIES)
mange LNA MMICs er matchet o input og output impedans på 50 ohm under anbefalte forhold. Man bruker en induktiv skjevhet tee i kollektoren krets. Hvis du erstatter den med en motstand, er dette motstand koblet i parallell med impedans på 50 ohm og kan forårsake en mismatch. Så forsterkeren har en lavere gevinst og kan også øke sin støyfaktor. Jeg har testet ulike MMIC LNAs og andre "få blokker" med oppsamler inductors samt med motstander, og fant ikke mye forskjell. En motstander skjevhet tee tilbyr en lavere frekvens utvidet respons, men det er ikke ofte nødvendig. Ellers foretrekker jeg en spole som jeg kan bruke den til å justere forsterkerens frekvensrespons over en ønsket båndbredde.

hei mens du kildeavvik forsterkeren du bør ta vare på lasting produksjonen for å stanse gevinst decreasing.on rutine bruker spole, men du bør vurdere SRF.so se denne nettsiden: [url = http://www.minicircuits.com/applications/applications_notes.html] smårunder [/url] så gå til forsterkeren da første del: administratorinnstilling av Constant Current MMIC forsterkere (f.eks ERA SERIES)
Hei Jeg har sjekket ut dokumentet. Det viser det tap som er forårsaket av forspenningen motstandene. Det gikk imidlertid ikke forklare hvordan akkurat ved å legge til en RFC kan gjøre kretsen bedre.

Det faktum at choker ikke har DC tap er vanligvis en god nok grunn til å bruke dem. Det er bare sløsing av tilgjengelig kraft og spenning for å bruke en motstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back