RHP null hjelp

A

alex.ang1983

Guest
Hei Alle,

Jeg ønsker å forstå litt mer i detaljer og tydelig begrepet rett halv flyet null expecially hvordan kan jeg oppdage den (slags) fra krets og litt matematikk mer (for eksempel på en enkel felles kilde).Jeg leste Razavi og Allen boken, men de også ikke forklare så mye.

Alle som kan hjelpe meg på dette gjør meg lykkelig.Hvis du har papirer å foreslå meg (eller noe sånt ..) dette er bra også.

Mange takk

Jeg kommer til å gå i matematikk her.Den matte du kan finne i bøker.Null skyldes en direkte bane fra inngang til utgang av en felles kilde scenen for høye frekvenser.Denne direkte banen (forestille en kondensatoren mellom gate og kilde som skal kort for høye frekvenser) er overføre signal uten inversjon - det er bare et kort.På den andre siden riktig felles kilde fasen er invertere signalet.Fordi kondensatoren prøver å endre polariteten på scenen, i null det introduserer er i høyre halvdel ren.Ved utgangen av scenen er det 2 effekter som slåss mot hverandre i form av strøm.Den ene er den kontrollerte aktuelle kilden til Transistor gm * VGS.Den andre er den gjeldende gjennom kondensatoren mellom gate og kilden.Hvis gate spenningen øker wrt kilde, den kontrollerte gjeldende kilde synker gjeldende fra avløp.Derimot gjeldende i kondensatoren blir skjøvet inn i avløp og strøm øker med frekvensen.For en gitt frekvens den kondensatoren gjeldende blir lik den gjeldende av gm * VGS og er fullstendig absorbert av kontrollerte gjeldende kilde.Dette er da frekvensen på null fordi ingen aktuelle igjen for å gå til last og utdataene spenningen 0 (i Laplace domene, ikke på jw akse).Hvis utdataene spenning er 0, og både den nåværende i kondensatoren og gjeldende i kontrollerte aktuelle kilden er definert av VGS.Det følger da at:

sCgs = gm
s = gm / Cgs

Så det RHP null w = gm / Cgs

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back