Ring oscillator

K

kapilsn

Guest
Jeg har laget en enkel ring oscillator med 3 inverters.how gjøre simulere jeg det slik at den svinger?

Hei,
Visste du respektere 1 / k regel når dimensjonering av transistorer?

Hvis ur tar om regelen for å gjøre transconductance av PMOS og NMOs lik så har jeg tatt vare på regelen.

Du kan simulere den åpne sløyfe ac gevinst på forsinkelsen cellen kjeden, og finne vær det er stort nok til oppstart.
en enklere metode er satt den løpende skritt tran liten nok - mindre 1 / 10 periode, og lyden av numeriske beregningen i simulatoren vil gjøre det svinge.Denne støyen er vanligvis mye mindre enn den fysiske støy, så det kan starte opp i virkeligheten

hvis du bruker tråkkfrekvensen deretter i simulatoren du vil ha et alternativ ro gjøre noder å konvergere til en verdi å begynne å krets.Det vil være under intitial forhold alternativ som skal hjelpe u starte krets.

Kjære kollega Gi oss beskjed som simulatoren skal du simulere det?Hvis du Hspice du bør bruke. Ic (Node) 0.8V for eksempel.Eller med en simulator plz legge en spenning for en impuls til en knute slik at den vil starte oscillerende.Lykke til.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back