robotarm - Hvordan Øk Krafthalvledere

H

hauntedfury

Guest
Jeg har nettopp avsluttet den mekaniske strukturen i min robotarm men vekten er bare for mye og Motors ikke synes å være å produsere nok dreiemoment for å løfte vekten opp.Et bilde av Arm er under ...Ay forslag hvordan kan jeg øke dreiemoment?Må jeg bruke tannhjul til dette formålet, eller ville jeg bytte hele mekanisk design av denne greia?

Du kunne prøve noen slags mottiltak balanse for hver arm segment.
Du kan også søke på nettet for maks strøm og spenning som hver motoren tåler.De fleste motorer kan være mye høyere enn vurdert spenning.for eksempel kan du kjøre en 14 volts motor med> 40 volt.Dette vil øke dreiemoment.Også hvis du bruker stepper motorer deretter bruke en skikkelig stepper stasjonen kan også hjelpe.Se L297 / L298 datablad.

Hi Hauntedfury,

Jeg
er veldig interessert i robotikk.Mitt forslag om du problemet er å finne en annen type motor å håndtere dreiemoment.Du kan fortsatt bruke den samme mech design stedet, bare finne riktig størrelse på motor å erstatte stepper motor.Det er mye motor på internett som vi kan bruke.Jeg foreslår at du bruker en orm gear type motor eller en reduksjon gir hodet motor med mekanisk pause.Dette er fordi du er å utforme en robotarm, armen skal holde den posisjonen hvis vi vil.Tq"Lær til du dør"
Pian.

DU KAN DU BRUKER VARIABLE TRANSIMISION å øke dreiemoment.

Du kan bruke servo motorer av samme størrelse, slik at du wont å endre design.På denne måten kan du også ha nytte av å styre servo bruke noen PWM signaler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back