Rolling Lines i video

W

watertreader

Guest
Hei, Har noen video poblem. Vil du begrense det ned. I videoen min, det er en bred horisontal hvit / svart linje som beveger seg fra topp til bunn på et bestemt tempo og det er også et vekslende region av stasjonære horisontale linjer (ganske mild) i videoen. Effekten synes mindre i digital versjon. Jeg mistenker årsakene bør være noen forstyrrelser kilde. Eventuelle kommentarer? Også noen gode video feilsøking bøker / artikkelen å introdusere? Thanks

Du fortalte ikke om det er TV eller en skjerm eller en LCD? Dette er din utdataenhet, er hva som videokilde? Hadde dette problemet dukket opp nå bare og var systemet fungerer ok før? Hvis du fjerner inngangssignalet gjør disse linse fortsatt vises?

Som Raza påpekt, gjorde du ikke spesifisere typen display eller signal. Jeg gjetter at det er en ikke-HD CRT TV, men kan ikke være sikker fra ufullstendig beskrivelse. Hvis min gjetning er riktig, er årsaken trolig være strømnettet nynne inn videokanalen. Den vertikale frekvensen på TV er omtrent lik nettfrekvensen (50 eller 60 Hz avhengig av region). Hvis interferens med nettfrekvens entrer videosignalet, vil den vises som horisontale nynne barer. Og siden de to frekvenser (nett og vertikal avbøyning) er nesten det samme, vil nynne barene bevege seg sakte opp eller ned. Den hvite horisontale linjene er vertikale spore linjer. Når TV-er fungerer normalt, blir spore linjene blanket ut men visse defekter kan føre dem til å vises. Er skjermen lysere enn normalt?

Ja den spore streker i bildet hvis Blanking kretsen ikke fungerer eller kontrasten er hevet til sitt høyeste. Hvis det er AC Hum (50 0r 60 Hz.) Da erstatte strømnettet Filter kondensator i strømforsyningen, vil dette problemet være løst.

Dette er et analogt signal på en LCD-TV. Ved første det er tenkt være strømnettet ... men vi har byttet til makten kilden (video cam) for å bruke batteristrøm (ekstern batteri). Linjene fortsatt vedvarer.

Dette er din ekstern strømkilde. Det er en intern strømforsyning og filter kondensatorer på som synes å være feil. De trenger å endres. En annen mulighet er signalet banen eller systemet (svært lav mulighet), som er å plukke de AC nynne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back