rotete Autorouter Resultater

F

FoxyRick

Guest
Hei alle,

Er det bare meg, eller gjør alle som lider av rotete ser resultater ved bruk autorouters?

Jeg er bare en amatør, så det er ikke et stort problem, men jeg har prøvd flere autorouters, inkludert specctra og ett i P * otel DXP.Ingen av dem ser ut til å produsere en ryddig design.Spor foreta brå sidelengs hopp, noen spor ser ut som de har gjort en U-sving og til venstre en "stump", mange ikke legge til sentre for pads etc etc.

De er funksjonelt riktig, men ikke akkurat estetisk gledelig!Jeg vanligvis lagrer til en 600dpi TIFF-fil og ryddig dem i Paintshop Pro, men det tar dager og ødelegger min eyesight (egentlig).

Er jeg på feil, ikke sette autorouter opp ordentlig?Sikkert om det skal fungere bra på standardinnstillingene for min enkle design (2 sider, opptil 12 IC og tilknyttede Passives og kontakter)

Noen tanker, noen?

Skål,
FoxyRick.

Nøkkelen til autoroutrers er å vite når du skal bruke dem og når du ikke bruke dem.

Mest autorouters bruke nett, uavhengig av hva de sier, og hvis design reglene ikke er fullt spesifisert vil du støte på problemer.

Du må manuelt rute og lås viktig spor, og noen ganger strøm (pre-ruter).

God plassering er alt og hvis du har tetthet histogram eller tvinge vecor analyse tilgjengelig i verktøy det gir et godt inntrykk av hvordan routing kanaler trengs mellom deler for å få en høy ferdigstillelse hastighet.

Mesteparten av tiden du faktisk ruten din bord, spesielt hvis du må sette opp kompliserte regler for blandet signal miljøer raskere for hånd, så regler etup vil ta lang tid med dårlige resultater som du ser.

Sin tid balansegang.

men ikke kaste bort tiden din med DXP ruter, det ikke noe annet enn et leketøy, den forrige versjonen i 99SE ble bedre, men fortsatt et leketøy.

Slik bruker Specctra må du konfigurere den riktig.Det er en myte om Auto
routing som er gjort i klikk på en knapp, er ikke så selv med Auto router må du bruke litt tid på å sette dem opp og rydde opp etter.
Personaly jeg ikke er en fan av auto routing Jeg foretrekker manuell rute selv svært komplekse design jeg det manualy.

Lykke til

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back