RS232 multi slippe nettverk

M

mmohan

Guest
Hei,

Jeg prøver flere drop-nettverk med RS232-grensesnitt.Jeg har et Host (PC) sammen med tre enheter.Kan noen foreslå hvordan kan jeg enkelt vert å multi slippe RS232-kabelen.

-MM

Min beste sugguestion vil være å slippe RS232 og komme inn til RS485.Hvis du fortsatt trenger å bo med RS232 deretter tur beste alternativet ville være en måte comunication fra PC til remotes, men ikke noe svar tilbake.

Det avhenger om du trenger en halv eller heldupleks kommunikasjon.I ett tilfelle du trenger adresserbare noder (som RS485).I det andre tilfellet må du lage en voldgift protokollen og bruke kompatible drivere (3-stat).Ingen kan nås ved hjelp av enkel RS232 drivere med mindre, som allerede før, trenger du ikke å få et svar (alle noder kan høre, men ingen kan svare).I begge tilfeller trenger du et konverteringsprogram (til RS232) boksen til PC eller master side.Når avstandene er store eller dersom nodene ikke er koblet til samme strømforsyning vil det være klokt å opto-isolere dem.

Jeg forventer at enhetene har noen adressering evne til å ivareta bare én er å svare på en gang.Noen leverandører produserer utstyr med RS232-grensesnitt, som - forskjellig fra vanlig devecied - bruker en tristate driver.De kan faktisk arbeider i en enkelt vert multidrop nettverket ved å paralleling alle enheter.De gir eg opp til 10 enheter adresser.Operasjonen er begrenset til kort rekkevidde,
f.eks et laboratorium.Mine kunder i laboratoriet automatisering feltet bruker slike enheter (f.eks Vici mutiposition ventil kontrollere), og de fungerer ganske bra til min mening.

Det ville ikke være noe problem å installere en RS485 driver på enheten, men brukeren må en spesiell RS485 konverter eller grensesnitt på sin PC.

RS485...

Det
er en slags dårlig mannens
RS485 ...

Bortsett fra å ha enheter med dedikert maskinvare, er det et alternativ å bare installere 1N4148 diodes i hver enhet
er Tx og en trekk-ned motstander, i beste fall en kontroll ved-12V.Løsningen vil være begrenset på grunn av crosstalk og kapasitive last, men er ment å fungere også.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back