RS485 Power

E

ehab_vlsi4

Guest
Hei,

Jeg jobber nå på å designe et nettverk kontroll over RS485 Jeg har tre spørsmål

1-Jeg skal bruke max3082E eller max3060E (halv dupleks, 1/8unit last, slew rate begrenset, 15KV beskyttelse, 5V).noen her har en god eller dårlig erfaring med denne brikken?

2-Jeg ønsker å fordele makt over RS485, hvordan kan dette gjøres?

3-Hvordan RS485 repeater kan være utformet

takk,

Max3082 er en ekvivalent til 75176 (20 år eller mer).
Selv om jeg ikke har bruk denne ettall ville jeg ikke bekymre deg for det.Den vil bare fungere.

Såvidt powr distribusjon er opptatt, RS-485 er ikke konstruert for det.
Selv om du legger til bias motstander (sannsynligvis det minste verdiene rundt 1k) fra V og 0V du fortsatt må bruke oppsigelse motstand mellom Data og Data-(eller A og B) linjer.Som jeg sa i denne konfigurasjonen er det ikke rom for kraftoverføring.
Du vil være å kaste bort tid på å prøve å finne ut hvordan du gjør det.Så snart du gjør det, vil det ikke være RS-485 mer!

Repeater maskinvare avhenger av hvordan har du tenkt å sende og motta data.Hvis du overfører data bare i én retning til alle mottakere kretsen er meget enkel.Du vil bruke 2 max485 (3082 eller andre) og koble dem til igjen (TTL til TTL).I mottak halvdel du vil koble pins RE / DE til 0V og dermed aktivere mottak.I senderen halvparten du kobler RE / DE til V og dermed aktivere tansmission.
Hvis du ønsker å sende og motta (halv dupleks) så må du bygd en krets som må ta kontroll over veksling mellom overføring og mottak.Dette kan gjøres ved maskinvare (ikke kan fungere i noen circumstancies) ved å koble en timer til RE / DE pinner eller du må bruke liten mikrokontroller som PIC eller 8051, som vil kjenne via it's INT (interrupt) innganger der er signalet kommer fra, lese den og re-sende det i den andre retningen.
Hvis du er interseted jeg kan sette som et vedlegg til en pdf-fil med et eksempel på en repeater krets basert på 87C750/87C51A.

Også hvis du skal bygges en extencive nettverk av RS-485 enheter vurdere å bruke et sted optisk isolert for å hindre systemet fra bakken loop problemer.

takk for svar,

Jeg kommer til å bruke SN65HVD3082 fra TI som en erstatning av DS3082E siden jeg ikke har funnet et lager i digikey.

Når det gjelder kraftoverføring jeg tenkte på med kopling spoler og choke coils, ikke bare biasing motstanden, og noen måte dette emnet er ikke så viktig for meg nå.

ja jeg er interessert i repeater kretser, plz sende meg PDF[/ quote]

Som promissed i mitt forrige innlegg festet er RS-232-485_converter/repeater krets.
Den optiske barriere mellom 232 (og 485x) og 485y er inkludert i kretsen, men hvis ikke nødvendig kan fjernes.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

IanP skrev:

Som promissed i mitt forrige innlegg festet er RS-232-485_converter/repeater krets.

Den optiske barriere mellom 232 (og 485x) og 485y er inkludert i kretsen, men hvis ikke nødvendig kan fjernes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back