S parametre for passiv nettverk

C

cmunikat

Guest
Kjære alt jeg trenger å vite et teoretisk poeng relatert til S parametre: Jeg jobber med 3 port passive enheter uten anisotrope materialer. S matrise for en slik enhet er: S = | S11 S21 S31 | | S21 S22 S23 | | S31 S23 S33 | Nå vil jeg tallmessig finne noen resultater (gevinster og så videre) når S23 varierer og alle de andre parametrene er kjent. Poenget er hvordan man skal begrense S23 variant for ikke å krenke fysiske prinsipper (som energisparing). Thanks cmunikat

Som du vet: det er noen sammenheng mellom S parametre som: Σ (sij) ^ 2 = 1 & Σ (sij) (SKJ) = Σ (sij) (SIK) = 0 og hvis S parametere specifided og invariante unntatt ett, er det mulig å trekke ut et forhold for ønsket forsterkning.

Takk for svaret ditt. Faktisk det jeg trenger å gjøre er å lage et sveip på alle mulige verdier av S23 og beregn den resulterende parameter. Imidlertid tror jeg at relasjonene du har brakt tilbake er ikke nok til å løse problemet. For eksempel vurdere følgende enheten: IKKE loseless med S matrix | 0 cc | | c 0 x | | cx 0 | c =. 98 / √ 2 Så tror jeg gjelder ingen av forholdene for x ≠ 0. Poenget er hvordan man skal få feie området for x slik at den ikke bryter fysiske prinsipper. cmunikat: sm28:

Hvis [a] er kolonners matrise av input bølger og at utgangseffekt bølger da den totale kraften levert til enheten er ½ {[a *] [en] - [b *] ^ } og har til være ≥ 0 for passive enheter. (* = Konjugat ^ = transponere) = [a], og dermed: [a *] ^ {I-[S *] ^ } [a] ≥ 0 for noen [a], dvs. determinanten av {[S *] ^ - Jeg} matrise må være mindre eller lik null. Også Σ | sij | ² ≤ 1 for alle j (resultater fra passivitet tilstanden når alt en har er 0 bortsett aj)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back