S-parametre til RLC

N

nghalion

Guest
Hi Guys ...
Hvordan kan jeg trekke motstand, kapasitans og induktans fra S-parametere ..into an RLC circuit model"...I want to do the same thing to get the values of RLC of a structure modeled in HFSS..

Jeg fortsetter å finne disse papirene, og de alle conatain denne frasen "S-parametrene var montert
inn i en RLC krets modellen" ... Jeg ønsker å gjøre det samme for å få verdiene til RLC av en struktur modellert i HFSS ..
Please hjelp

Thank You
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei nghalion,

Det vedlagte dokumentet på testing S-parametre for TYPISK PASSIVE Circuits (3TestSpars4Circuits.pdf) diskuterer om dette problemet ...

Du kan gjøre
Effektiv Induktans (NH) av en serie RL nettverk
L (NH) = 1.0E9 * forestille (1 / Y11) / (2 * PI * FREQ)
Serie Induktans (NH) mellom alle par av porter forutsatt en PI-modell
L (NH) =- 1.0E9 * forestille (1 / Y21) / (2 * PI * FREQ)

Effektiv Capacitance (PF) i en serie RC nettverk
C (PF) =- 1.0E12 / (2 * PI * FREQ * forestille (1 / Y11))
Serie capacitance (PF) mellom alle par av porter forutsatt en PI-modell
C (PF) = 1.0E12 / (2 * PI * FREQ * forestille (1 / Y21))--- Manju ---

Det finnes programvarepakker som passer RLC tilsvarende kretser til S-parametere, slik som http://www.emwonder.com/.

Mikrobølgeovn Office og Sonnet vil også.Jeg tror Ansoft selger en separat pakke for å gjøre dette.

Bruk sunn fornuft kan du komme opp med et tilsvarende RLC krets hånd og kjøre en Optimizer å tilpasse den til s-parametre.

den BoardSpice fra Sigrity kan passe veldig gode resultater, og deretter trekke RLC modellen kan kjøres under HSpice, prøv det
Men er ikke precisious måler en den første og den viktigste nøkkelen trinn!

Jeg takker dere alle for ur svar .. men jeg er fortsatt litt forvirret her ..

Akkurat hvilke parametere som bør jeg handlingen i HFSS (S, Y og Z) og i hvilken funksjon (im, re, mag, dB .. etc.) og på hvilke frekvenser skal jeg søke likningene levert av Manjunatha_hv

Jeg forutsatt at S-parametre (dB) tidligere, og her er et bilde av prosjektet i HFSS ..

Enn på forhånd
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei nghalion,Er dette kapasitive MEMS Switch eller CPW struktur? ...
laste opp DXF-filen med dielektrisk lag detaljer vil jeg forsøke å bidra med kan være Mikrobølgeovn Office eller Sonnet (hvis det er planar struktur) ...

Du trenger å plotte Im av Y parametre til bruk med de nevnte ligninger ....--- Manju ---

Hei Manju,

Det er en kapasitiv shunt bryter men dette er ikke mitt opprinnelige prosjekt.Jeg jobber med dette for det er enkelhet.Dessverre vet jeg ikke hvordan du oppretter en DXF fil av det fordi modellen ble laget i HFSS og ingen eksport til DXF alternativet er tilgjengelig.Jeg har hørt at det er mulig å passe S-parametrene i RLC i MATLAB.Jeg vet ikke om noen har en kode for operasjonen, men allikevel, mange takk for hjelp ..

nghalionLagt etter 3 minutter:Glemte å si at det er en kapasitiv MEMS shunt bryter plassert på toppen av en CPW ..
Og jeg må finne S-parametere i både opp-stat og Down-stat og tilsvarende krets modell for hvert enkelt tilfelle ..

Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back