samme funksjonene og pin kompatibilitet med Xilinx CPLD

S

shraddha

Guest
hei,
nå er jeg med Xilinx's CPLD XC9536XL-44pin.
Jeg vil CPLD en annen manafacturer har samme egenskaper og pin kompatibilitet med XC9536XL.
Denne burde jeg gjøre andre endringer med pcb min også slik at jeg kan bruke noen andre manafacturer's 44pin CPLD?
jeg har søkt altera nettsted, men til ingen nytte

Jeg kjenner ingen større CPLDs som er pin-kompatibel.Tilbake i gamle dager DIP deler, kan du finne CPLDs med samme pinout fra mange leverandører.Chips som 22V10, osv. I dag, alt er proprietær.PIN-outs ikke være den samme selv innenfor samme produsent tvers av familier.Det er hvis du har en FPGA med en viss BGA ordning, neste generasjon del bruker samme BGA-pakken vil ikke bli pinout kompatibel!

Dersom du ønsker flere leverandører for CPLD din, så tror jeg du trenger flere fotspor på PCB.Noen ganger kan du plassere en fotavtrykk på hver side av PCB, reduserer dette ruting forskjellene når du skifter mellom leverandører.Andre ganger har vi måtte bare plassere to alternative delene ved siden av hverandre på PCB.

Men ofte det beste alternativet er å bare komme på et planlagt levering med produsenten.Hvis du kan prognosen volumet, vanligvis de kan holde deler rørledningen fullt.Med programmerbare deler, betyr flere leverandører også flere logiske utviklingen, flere toolsets, og masse hodepine å sikre ECN implementeres på tvers av alle CPLD leverandører.

Vanskelig å komme med lignende spec og pin-konfigurasjon fra andre produsenter ...... noen ganger tilbake var jeg søker etter den og jeg fant XC9536 som det beste alternativet ....U kan også prøve i Lattice semiconductor eller Atmel ......

Selv om du kan definere I / O pinner og gjøre den kompatibel med den nåværende configuaration men kraften pinnene vil være annerledes .. så u være nødt til å designe din PCB igjen hvis du endrer CPLD ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back