sammenheng mellom pcb redaktør og skjematisk

P

prsk

Guest
hei .. im ny pcb redaktør ... Jeg er ikke i stand til å bruke deler i et skapt skjematisk direkte i pcb editor utforming vindu. kan noen fortelle meg hvordan du skal gå om det? Må jeg opprette en ny plass for hver del? det er kjedelig .... takk

PCB editor som i ALTIUM Designer? Visste du inkluderer fotavtrykk til hver av komponentene på skjematiske? Visste du bruker skjematiske å generere PCB, som i "forover annotation"? Avhenger av hva slags komponenter som du bruker. Hvis du bruker noen vanlige komponenter som aksial eller radial TMD, ville bibliotekene leveres av programvaren være nok. Hvis komponentene inkluderer noen sofistikerte pakker som 44 eller 64-pin teller QFP, må du kanskje lage ditt eget fotavtrykk ved å ta hensyn til tetthet, loddbarhet og deler av industrien problemer. Administrerende eget bibliotek er et kjedelig arbeid i begynnelsen, men gjennom å skape fotavtrykk, får du vite enda flere parametere vedrørende DFP (design for produksjon), om fotavtrykk du designet er gjennomførbart for montering. Det er grunn for alt vi gjør i PCB designprosessen =) Cheers!

hei takk for svaret jeg ikke opprette en ny plass for hver pf delene. Jeg fant fotspor for motstander og kondensatorer, men ikke for resten (logiske porter og spenning kilder). Jeg plasserte dem i pcb editor vinduet ved hjelp sted deler alternativet. hvis jeg må lage mitt eget bibliotek fotspor ... kan du fortelle meg hvordan du skal gå om det? takk! :)

Hei prsk. Kan du bekrefte at du er bruker ALTIUM Designer?

o SRY .. så ikke det spørsmålet .. im bruker ORCAD pcb editor

Jeg har aldri bruker ORCAD før, tror jeg du må se hjelpen manualen som jeg har skrevet før for bibliotek editor. http://www.edaboard.com/thread217064.html # 4 Dessuten kan du referere til den hjelpen som er tilgjengelig i programvaren. Husk at disketiketter av komponenten ikke representerer omrisset av den virkelige komponenten. Vennligst ikke matche disketiketter til den eksakte størrelsen på komponenten du oppretter. Du kan tegne omrisset av den komponenten som bruker andre mekaniske lag som er for din referanse bruk og regel setting.

hi .. at manuell var nyttig, men løste ikke problemet .... hva er fotavtrykk for logiske porter og kilder? og jeg fant some.drf filer ... vet du hvordan du skal åpne dem og lese innholdet? adobe wont lese det, word pad har junk meste .... Hvordan leser jeg detaljene i fotavtrykk? for eksempel, er res400 et fotavtrykk av et resisitor men hvordan vet jeg spesifikasjonene av lengde osv. og hvordan det er diffeent fra ers500? thx på forhånd!

Egentlig alle komponentene skal ha pcb fotavtrykk navn fylt på ORCAD. Du må lage fotavtrykk av den tapte komponentene i oppsettet programmet selv, og gi dem navn som du ønsker. Når du har opprettet fotavtrykket (i allegro, pads eller en annen layout program) åpne skjematisk modell i ORCAD, høyreklikk på den -> edit del -> Alternativer -> pakke egenskaper -> pcb fotavtrykk bare skrive det samme navnet av fotavtrykk skapt deg (nøyaktig samme) og lagre.

Komponenter har en. DRA forlengelse og kan åpnes fra Fil, Åpne, velg deretter symbol tegning nederst på skjermen. For et standard sett med komponent navn lete etter data på IPC-7351

hei thx mye xeratule n Marce .... al av det fungerte .. dens en mye klarere nå! :)

hi im fremdeles har en feil i allegro pcb editor ... Jeg har gitt den logiske porter fotavtrykk av dip14_3, nå høne jeg plassere deler manuelt, ved å velge den, vises symbolet på designer nettet, men får ikke placed.there er ingen error enten og resten av komponenter som dioder, resisitors, etc. fikk plassert. hvordan plasserer jeg logikken gate symboler? de vises som U1, U2, ETS. i den delen plassering listen. Takk.

Det har gått tre år siden jeg sist brukte allegro og husker ikke opplever et slikt problem. Du kan kanskje endre navn på fotavtrykket som du laget den selv og prøv igjen. Og ta vare på skjematisk og fotavtrykk pin tall konsistens.

um .. hva mener du med "ta vare på skjematisk og fotavtrykk pin tall konsistens"? Jeg brukte en eksisterende fotavtrykk i allegro.

Dersom skjematisk og fotavtrykk pin tallene ikke stemmer overens, kan det være konsistens problem. Som jeg sa tidligere prøve å lagre det samme fotavtrykk med annet navn og prøv å bruke det. Det hjelper noen ganger.

Jeg prøvde å endre navnet på footrint .. det fungerer ikke i mitt tilfelle. thanx for forslaget. :)

hi im fremdeles har en feil i allegro pcb editor ... Jeg har gitt den logiske porter fotavtrykk av dip14_3, nå høne jeg plassere deler manuelt, ved å velge den, vises symbolet på designer nettet, men ikke ikke få placed.there er ingen feil heller og resten av komponenter som dioder, resisitors, etc. fikk plassert. hvordan plasserer jeg logikken gate symboler? de vises som U1, U2, ETS. i den delen plassering listen. takke deg.
u trenger å definere "psmpath" og "padpath" goto setup> brukerens preferanser> path> bibliotek deretter angi katalog for psmpath og padpath til katalogen du lagre fotavtrykk ..

den psmpath og padpath er rettet til en mappe som heter symboler som har foorptints jeg har brukt. bare den footprins jeg har brukt til logiske porter (dip14_3) ikke blir plassert på bordet (selv om symbolet dukker opp og kommandovinduet sier plassere komponenten). den resisitor, diode og transisitor fotavtrykk fikk plassert.

er at pad fil som u bruke for at dip er der? ikke. DRA men. pad-fil.

Jeg bare fant PSM filer for tilsvarende DRA filer i pcb editor. Jeg fant en masse pad filer som smd425rec220, pad60cir42 etc. men noing på dip. problemet er at jeg fant ikke pad-filer for res400 og to107 som jeg brukte i design og de ble plassert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back