Sammenligning av CMOS og BJT

I

isaacnewton

Guest
Hei, alle sammen. Jeg er utdannet student i en univerversity. De fleste av våre gruppemedlemmer gjør BJT analog IC design. Jeg vet ikke hvorfor min rådgiver stikker på BJT. Det ser ut som BJT tecknolog kommer til å dø ut. Søke IEEE papirer, er det ingen papir som er på BJT, de fleste av dem er på CMOS. Er det noen også gjør IC design på BJT? Vet noen noen selskaper fortsatt bruker BJT tecknology? Og kan noen gjøre en sammenligning på BJT og CMOS? Takk.

Årsaken MOS er en problemstilling er at det er nyere. Bipolar var tidligere forskning emnet og alle ideene om det ble brukt opp. Bipolar er større i die område og derfor ikke brukes i kostnader sensitive design. Det er mye bedre å MOS i mange parametere og brukes der disse er viktig.

Det finnes mange tehcnologies dag, noen av dem er GaAs og MMIC! Grunnen til at CMOS er fortsatt verdifull fordi evne til å ha en mix-modus design! SOC (system on chip) er også en av grunnen som mindre og kompakt design er svært viktig dag! BJT også har sine egne fordeler, kanskje din bedrift er spesialisert på BJT design ... Du kan sette din egen gruppe å oppgradere din bedrift spesialisering på CMOS! Jeg tror det er bedre! : D