Sammenligning Images / Pixels

K

Kleinbaas

Guest
Hei
Jeg trenger å sammenligne to (monocrome / svart og hvit) bildene for å se om de er identiske eller ikke.
Jeg kan bruke OpenGL eller DirectX.
Vennligst gi meg med litt kode som vil få tilgang til en bestemt piksel i et ladet bilde.
Jeg ønsker å lagre piksel-verdien (muligens mange verdier til en matrise), og deretter sammenligne den med piksel verdiene av det andre bildet.
Takk for hjelp.Lagt etter 1 minutt:pS ..Jeg bruker C (C er også ok)
-takk

Man trenger ikke å bruke OpenGL eller DirectX å sammenligne to bilder.de brukes for å vise 3d agraphicc.

du finner bildet lastere på www.når du laster inn bildet du har tilgang
dens piksler lett.

sjekk for cximage og freeimage libs.de er gratis og åpen kildekode.

aslso devil is very good bildebiblioteket.
de støtter mange bildeformater for eksempel BMP, JPG, TIF og mange flere

Kjære Bilgekann:

Kan du angi nettadressene til de bilde sammenligne verktøy?og hvis mulig, er de verktøyene kunne sammenligne kvaliteten mellom 2 bilder?hvis ikke?noen forslag?Thanks a lot!

Louis

Hei,

libaries jeg har nevnt ovenfor er ikke for å sammenlikne bilder, men for lasting, lagring og visning av bilder i forskjellige format.

Men når du laster inn et bilde det betyr at du kan få tilgang piksler i bildet individualy.Deretter bare tror du har å gjøre er å sammenligne individuelle piksler seperatly.men hvis du har lignende bilde som er snapshoted i forskjellige lysforhold kan du ikke oppnå riktig sammenligne drift.stedet det er mange
transformere å sammenligne bilder for å løse problemer som dette.

Denne koblingen er et prosjekt med innhold basert bildet retrival og har også dokumenter og kildekode

sjekk ut, hva du trenger er i denne linken
http://www.codeproject.com/bitmap/cbir.asp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back