samvirking SCSI HDD med microcontroller

H

Hanif

Guest
Hallo,

Jeg er interessert i samvirking en scsi HDD med en mikro-kontrolleren (8051, cygnal) for å utvikle en frittstående data logger.kan noen hjelpe meg i denne saken.

hilsen

Takk for hjelpen, det synes å være en god alternativ løsning, men oppgaven som har blitt tildelt til meg er spesifikke for direkte samvirking av SCSI-enheter med mikro kontrolleren (PIC, ATMEL, SIGNAAL etc) uten hjelp SCSI host adapter / kontrolleren (bygge bro mellom SCSI-enheten og PC).venter på svar.

Hilsen

Så langt jeg forstår, må du arbeide på to deler her.Den første er den fysiske grensesnitt selv og deretter simulere SCSI HBA i programvaren.

Selv om det er en ganske vanskelig oppgave, det
er ikke umulig.Men tanke på kompleksiteten i sakene er involvert, vil jeg også foreslå simulere en SCSI grensesnitt i programvaren mens du arbeider med en haug med SD-kort under panseret.Med andre ord, alle SCSI som kommer, i stedet for å arbeide på SCSI ting, oversette det til SD kortet operasjoner.
Har en haug med SD-kort, sier 8 kort hver lagring litt av en gitt byte parallelt, definitivt forbedrer ytelsen.

Men hele løsningen fungerer bare hvis skriving SCSI kommandoer, og du kan takle de underliggende ting.Hvis du har en haug med SCSI-enheter å være snakket til, du må ta den harde måten.Prøv å henvise til noen bøker om SCSI-grensesnitt, først på det fysiske laget og deretter SCSI kommandoen set, i dette tilfellet.

Jeg må finne ut IDE HDD samvirking med 8051 samt PIC.så jeg tenkte at samvirking med SCSI er bare å koble SCSI kontakt med MCU porter, skriver PC SCSI driver i MCU.den MCU deretter sende motta SCSI kommandoer til HDD.Hvis noen en korrekt og hjelpe meg i denne saken vil jeg sette pris på det.Hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back