Sannsynligvis en enkel beregning

S

sdieterm

Guest
Hvordan beregner jeg riktig motstander i denne situasjonen?Jeg ønsker å gå ned fra 24 VDC til 12 VDC.

Hallo

Det virker som du har mye å lære ...
Her er et par Mulige "løsninger" på problemet>

1 .- Gjør en forbindelse mellom to 0,12 Ohm og koble den frie endene til strømforsyningen.Krysset punktet vil ha 12 V målt fra andre enden.(Ditt Strømforsyningen må kilden noen 100 ampere)

2 .- Foreta en serie tilkobling av to 12 MOhm og koble den frie endene til strømforsyningen.Krysset punktet vil ha 12 V målt fra andre enden.(Ditt Strømforsyningen må kilden noen 1 microAmpere, men du knapt kan måle 12 V, fordi test instrument vil forvrenge krets)

Som Ante sagt, hvis du vil redusere spenningen på belastningen ved hjelp av en enkel motstander, må du angi strømforbruk og spenning vil variere hvis Beregnigner Aktuell er ikke konstant.

Ikke forsøk å bygge noen av de foreslåtte kretser, spesielt den første.

Håper dette hjelper og beste forhold!

Jeg tror at hvis du kobler to motstand av samme verdi i serien, og bruk deretter 24 VDC, samme en halv spenning vises i hver av dem.f.eks 12 VDC i hver av formel
Vr = (R1) * 24 / (R1 R2)

Hvis belastningen er statisk (samme strømforbruk hele tiden), så du bruker Ohm's lov.

Hvis belastningen er dynamisk (nåværende endre) så må du ha et spennings regulator eller noe lignende.

Svaret ved jorgito er fullstendige og riktige løsningen.Dersom ytterligere informasjon / krav / begrensninger krype inn, aktuelle løsninger vil komme i. Else for slike åpne spørsmål mange muligheter kan projiseres.

Løsningene foreslått bruke spenning dividers forsømmelse at du faktisk vil ha noe belastning på den resulterende spenning.Hvis du trekker noen strøm, spenningen Skillelinje vil være feil.Du kan vurdere en serie gjeldende begrense Skillelinje og en 12 volts Zener diode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back