M
mr_cepstrum
Guest
Jeg har gjennomført en fase vocoder (som beskrevet i "Økt Fasekontroll Vocoder Time-Scale Modifisering av Lyd", av Jean Laroche og Mark Dolson, IEEE) i MATLAB, og hva jeg vil gjøre, er, i sanntid, til pitch shift et signal.Det er viktig at hver ramme (maks 2048 samples, 44100 kHz, ventetid av 46 ms) kan forskyves individuelt, siden jeg ønsker å gjøre det som en AudioUnit, og derfor behandler incomming signalene i sanntid.
Dessverre når jeg resample hver av rammene individuelt, det er en slags discontinuity mellom rammer resultere i et slags klikke, selv om jeg bruker 2048 prøver av neste ramme (og også 2048 av forrige ramme), resample hele 2048 * 3 prøvene, og bare returnere 2048 sample "middels ramme".Er det en måte å smoothen overgangen?
Dessverre når jeg resample hver av rammene individuelt, det er en slags discontinuity mellom rammer resultere i et slags klikke, selv om jeg bruker 2048 prøver av neste ramme (og også 2048 av forrige ramme), resample hele 2048 * 3 prøvene, og bare returnere 2048 sample "middels ramme".Er det en måte å smoothen overgangen?