sekvensering strømforsyningen spenninger.

E

ewabed

Guest
Hvordan ser du bryr deg om sekvensering Strømforsyningslampen spenning?Bare nylig har jeg et problem med en DAC chip drevet av tre ulike spenninger ( / - 15 og 5).

Hva mener du whith "sekvenser".Hvis det er tre overgangen tid å bygge opp de ulike makt, tror jeg at du hav å bygge opp før IC strøm en så referanse for ADC.

Lollo

Litt mer datails:

Ved sekvensering Jeg mener å styre et pålegg om å tilby strøm spenning for en chip (f.eks DAC).

Hvis ikke riktig rekkefølge holdes så den kan forårsake "klinke opp innen halvledere.

Jeg vil gjerne høre hva er din mening det mest riktig rekkefølge (og hvorfor) til makten komponenter bruker flere spenninger.

Det avhenger av chip og noen ganger strømforsyning om og hvordan du må gjøre det.
For chip, produksjon skal kunne svare på det.

Vanligvis skal det ikke avvike mer enn om en diode spenningsfall.
Har du opprette din spenninger med lineær regulator, det
er nok ikke et problem, fordi en lineær regulator følger de viktigste ganske nøyaktig.

Med veksling regulator en tilnærming er med diodes, se f.eks.Motorola app oppmerksom http://e-www.motorola.com/brdata/PDFDB/docs/AN2290.pdf kapittel 1.2.3.
Hovedproblemet er å velge diodes med rett frem spenningsfall.

En annen metode er å kontrollere tilbakemelding spenning til veksling regultors.

Deres er noen chip fra jeg tror Maxim eller Lineær som administrerer sekvensering strømforsyningen spenninger.

jzo

En annen metode er å bruke Fet brytere.Hvis for eksempel chip bruker 5 V og 3.3V, og ønsker at de 5 V først, deretter legge en Fet på 3.3V ledning, og du bruker en comparator (eller makt-good signal, eller noen andre) til å fastslå at 5 V er OK, og bare så du slår på Fet.

Den disatvantage over bruker diodes er at det er mer komplekse, og noen ganger koster mer.Fordelen er at strømmen utsvevende i Fet er liten (spesielt når noe går galt med en av forsyninger), sammenlignet med løsningen med diode, og dermed løsningen kan være mindre og mer pålitelige.

OK, takk for dine tanker.Jeg har allerede brukt 'diodes for å hindre en overdreven potensial forskjellen mellom AGND og DGND av komponenten og MOSFET basert bytte krets for å slå på spenninger i beregnet rekkefølge.I tillegg er jeg implementert en krets som styrer en økning tid strøm spenninger i situasjonen når for raskt bytte forårsaket store i-rush gjeldende jeg hadde ikke råd (relatert til Capacitance som må betale).

Jeg er enig i at informasjon om riktig rekkefølge for strøm spenninger gis av produsenten, men sant er at det vanligvis er utelatt.Videre, når jeg møtte problemet og spurte produsenten for slik informasjon fikk jeg som svar at bestemt komponent er ikke følsom for strømforsyningen spenninger sekvens.Det tok lang tid å finne ut at sekvensering er et problem.

Derfor vil jeg spørre hva i din kunnskap ville være en god / akseptabel / uakseptabel sekvensen til makten slike komponenter.Er det regler for tommelen eller generelle forholdsregler?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back