T
traxonja
Guest
Hei, jeg ønsker å begynne å utvikle en enkel simplex radio enhet på 900MHz. For overføring vil jeg bruke rfPIC12F675H og for mottak rfRXD0920, vil begge jobbe i FSK-modus. Jeg ønsker å overføre data ved hjelp av standard (eller en annen egendefinert) seriell (RS232) protokoll. Grunnet mangel på informasjon på internett, design tips og prøver for å utforme en slik enhet jeg virkelig trenger litt hjelp her
. Hvordan kan jeg modulere det serielle data jeg ønsker å overføre? Selvsagt, FSK som jeg allerede sagt
. Men, hvordan kan jeg gjøre rfPIC til utgang som FSK data på det FSKout (pin16) som vil bli knyttet til modulering pin til senderen DATAfsk (pin15). Er det noen sample skrevet i asembler for dette? Er det FSK data simpelthen kommer til å være to forskjellige frekvenser? For eksempel er FSK kommunikasjon for radio-amatør Packet Radio 1200 baud (to frekvenser for logisk '1 'og '0' ville være: 1200Hz og 2200Hz) (Bell 202 standard, også brukt i Anrops ID). Jeg er bare forvirret her: roll:. Snakk om rfRXD0920 vil være en historie (en post) av sin egen 8). Takk alle. Trax www.elektronika.ba