Sende e-post gjennom GPRS av SIMCOM 300S-modulen

V

vijay.mailto

Guest
Hai, m jeg jobber på SIMCOM 300S-modulen, har det inbuild tcp / ip stack også .. Jeg ønsker å sende e-post via GPRS. Er det mulig i denne modem? Vennligst hjelp meg. Thanks Vijay

Det er mulig whith noen GPRS-modem, hvis du implementere POP3-protokollen i programvaren. Jeg vet ikke om SIMCOM har avanserte funksjoner for å forenkle TCPIP kommunikasjon via GPRS, for eksempel direkte socket grensesnittet som Motorola G24 eller enda en POP3-klient som nyere Siemens modemer, TC65 f.eks. Et annet alternativ er å sende e-post via SMS, hvis tjenesteleverandøren støtter det.

Takket Can u gi meg veiledning for å implementere denne POP3 og SMTP-protokollen i min embedded kontrolleren. Men hvis vi prøver å sende e-post via sms, tror jeg nettoperatør vil behandle som en spesiell lagt service og kan belaste litt høy ...

Som du avklart i innlegget ditt SMTP skulle egentlig protokollen for å sende e-post mens POP3 er for mottak. Det er i utgangspunktet to alternativer, tror jeg. Å gjenbruke eksisterende TCPIP og SMTP/POP3 kode fra andre prosjekter eller til å skrive den fra grunnen av ved hjelp respektive RFC. Kunnskap om RFCene er nyttig for å bedre forstå eksisterende kode uansett. Jeg vet ikke, hvis TCP kommunikasjon må settes opp fra bunnen gjennom OPS med SIMCOM 300S eller hvis høyere nivå grensesnittet er gitt. Dersom komplett PPP og IP stack må være konstruert, ville jeg prøve å få passende koden fra en eksisterende kilde. Eller har du allerede implementere grunnleggende TCP tjeneste i prosjektet, og trenger bare E-post add-on? Når det gjelder e-post via SMS, følger jeg dette alternativet i et prosjekt med automatisk SMS alarm. Men prosjektet opprinnelig brukt en GSM-modem uten GPRS-funksjon, så det var ingen andre alternativ uansett. Tyske T-Mobile lades standard SMS-prisene for SMS til e-post nå. Selvfølgelig, du har en lengde begrensning på 160 tegn. For er høyt antall meldinger, vil GPRS være mer kostnadseffektiv.

Thanks. Mitt modem direkte støtter TCP / IP kommunikasjon gjennom AT-kommandoer, kan jeg overføre data til serveren min med spennende AT-kommandoer. Ex. AT + CIPSTART, AT + CIPSEND. Jeg håper vi ikke trenger å skrive PPP og stable implementering rutiner, for ur referansen jeg har festet spesifikasjonen. Pls ta en titt.

Kan noen støtte meg å få SMTP/POP3 applikasjonslaget sample kildekode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back