Sende og motta data med USB ved hjelp av ActiveX-kontroll

A

asic1984

Guest
hei jeg gjør et prosjekt for å kontrollere en robot med wirelss transciever som er koblet til pc .... på com port, og som mitt prosjekt er tid senitive jeg tenker ved å erstatte trasceiver av en som er koblet til usb jeg vet hvordan man skal håndtere com port easly av ActiveX-kontroll, men hvordan kan jeg sende og motta data med usb ......... er det en ActiveX-kontroll for å gjøre det ....... eller en enkel måte å skrive en dll (eller driver) fil som gjør samme jobben .... vet at jeg bruker C # som programmeringsspråk takk for hjelpen

Mitt råd er: oppholdet med COM-port . USB er ikke så lett å håndtere. Du kan følge noen innlegg på denne fourum på conecting mikrokontrollere via USB port, og du vil se hva slags spørsmål er involvert i denne operasjonen. Hvis hastigheten på COM-port kan nå 115kbs og mer dette, tror jeg, bør være nok til å styre en robot.

Jeg tror arbeidet med usb er enkelt med chips fra FTDI og Silabs. De tilbyr også drivere for Windows og FTDI også gi mange prøve codes.Interfaces i mikrokontroller side også trenger ikke USB knowledge.It er som seriell port (UART) eller FIFO minne! USB-porten kan også gi 5V forsyning for kretsen din! Anbefaler jeg at du USB, hovedkort gå for å slette com porter og bærbare datamaskiner ikke har seriell port (mange) Hilsen 7rots51

Hei, må du skrive en DLL og usb driveren til grensesnitt til transcever. Mest sannsynlig transceiver vil komme med en driver for programmet å grensesnitt med hvis det er for USB-grensesnitt. Så den eneste delen for deg er å skrive dll eller en ActiveX. Hvis du er ny til USB og prosjekt tid er kritisk, deretter opphold på serielle grensesnittet. Som for USB, må du bestemme hvilken type transfer for prosjektet kravet. Med mindre føreren er sørge for dine krav om overføring, vil det da være en enkel oppgave for deg. Hilsen, Tom

Du kan kjøpe et sett med development kit med USB og Microcontroller ($ 100 eller så). Det er sample koder på PC (i VC + + eller VB) og mikrokontroller (i C). Jeg tror kodene er nok til å håndtere kommunikasjonen mellom PC og robot.

PIC har bare lav og full speed versjonen UC. Hva om jeg vil i høy hastighet konvertering? La oss si prøvetaking høyfrekvent Analog signal?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back