senior prosjekt idé gjennomførbart?

F

flinxsl

Guest
Neste høst jeg skal starte min senior prosjekt som EE store elektronikk spesialisering.Min idé er utgangspunktet for å gjøre en mobiltelefon Jammer, som vil være utgangspunktet en bredbåndstilkobling støy generator av noen slag, trolig en spenning kontrollert oscillator, koblet til en forsterker og en antenne.Jeg har snakket med noen av fakultet ved mitt universitet og de sier at det ville være en mer aggressiv senior prosjekt som skulle flytte meg mot kommunikasjon, som er der jeg ønsker å være.

Min viktigste spørsmålene er:
-hvordan bogged ned med mikrobølgeovn teori vil jeg bli når jeg oppsettet mitt PCB?
-hvor lett kan utforming utvides til å blokkere andre frekvenser som wifi?
-vil FCC la meg gjøre dette hvis jeg får dem engasjert med testing,
dvs. under kontrollerte forhold?

Siden mobiltelefonen Jammer er allerede tilgjengelige, de kan forvente mer av prosjektet.Men dette prosjektet vil være en test for tålmodigheten, kunnskap, tid, og endelig utfall.Ikke et enkelt prosjekt.Vil tømme svette og blod.Prøve.lyktes i å gjøre dette etter kamp for rundt et år.Uten god kjennskap til mikrobølgeovn og RF kommunikasjon, det er for farlig å gjøre og mer enn hvis du har tid kriteriene jeg vil ikke at du skal gjøre dette, Ya hvis du har tid og lyst til å utforske nye ting og bryte hodet om teknologien, kan jeg gi deg en hjelpende hånd.

Fremdeles er du unware av vanskene i denne banen.
Ta det som en utfordring etter tenke to ganger.

Jeg er enig i at dette er ingen triviell prosjektet, men det migh være mulig siden main RF komponentene du trenger, er nå tilgjengelig som ICS (riktignok svært liten SMT pakker).

Dine viktigste oppgaver er (som du har påpekt) i mikrobølgeovn teorien selv om du skal kunne få av med bare en svært begrenset kunnskap (vanligvis undergrad enkelt semester selvfølgelig)

RF-regelverket.Siden telefonene forventes å være svært stabilt og uimottakelig mot støy under bruk og i samsvar med visse bestemmelser bygge en Jammer (lovlig) kan være et problem på flere måter enn én.

Det vil åpenbart være en regulering brudd siden du ikke lov til å kommunisere i mobilnettet band og dessuten å effektivt jam enheten din Jammer skal legge ut mer, eller i det minste den samme makt som basestasjonen legger ut.

Enheten kan også brukes som en type våpen og under testing eller demonstation av enheten kan du nekte folk tilgang til kritisk sevices (medisinsk nødhjelp) eller ødelegge enheten du forsøker å jam.

Som ble sagt dette prosjektet kan være litt for ambisiøst for senior prosjekt på undergrad nivå.

Skål
Slayer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back