sensitiviteten av en receiver?

V

vcsel_driver

Guest
folkens, jeg utfører sanntids måling av sensitiviteten av en optisk mottaker.
Dessverre på grunn av noen utforming; jeg observere en svært støyende øyet når man bruker PRBS 2 ^ 7-1 på 622MBPS.mottakeren ic ble designet for funksjon ved 1.25Gbps.Men designeren ønsker fortsatt å vite følsomhet på mottakeren IC å hjelpe ham i neste versjon.
noen ideer?

Jeg tror på grunn av bråkete øyet, du kan ikke nøyaktig utføre BER testing eller anslå sensitivitet basert på øyet diagrammet.

Jeg opplevde samme situasjon omtrent et år siden.

først av alt må du bekrefte at støy og jitter observert i øyet diagrammet skyldes design eller layout problemer og ikke av test-oppsettet.

dernest; forstå wat sensitiviteten av en optisk mottaker midler.
sensitivitet av en mottaker refererer til det laveste brytningsevne signal som vil produsere en BER = 10-9 ved utgangen av mottakeren.vanligvis sensitivitet er beskrevet i perioden for gjeldende (UA) eller dB

observere øyet diagrammet mellomtiden demping av det optiske signalet er heller ikke en nøyaktig metode for beregning av sensitivitet.det er bare en estimering metode.

så, er en annen metode: også en ikke nøyaktig metode med s-parameter å anslå sensitivitet.

Dette er hva jeg gjorde tidligere;
i) prøve å finne en PHOTODIODE emulator krets (fra leveregel) for å erstatte den optiske PHOTODIODE ..Nå vil du utføre elektrisk testing - ikke nøyaktig, men estimering.hvis mulig dikte opp en ny EB med PHOTODIODE emulator.hvis ikke mulig; så bare DESOLDER ditt gull stikkontakter (koble PD) og loddetinn en SMA-kontakt (dette vil bli en kjedelig jobb, men må gjøres)
ii) avslutte alle de andre kanalene med 50ohm terminator, slik at bare ett endte utgang unterminated.
iii) utføre S21 målinger ved hjelp av et nettverk analysator - for å beregne tapet oppleves på resultatet sammenlignet med det signalet gjaldt ved inngangen.co-arbeide med designeren - be ham å anslå sensitivitet basert på tap.

Vel, jeg forsøkt denne metoden tidligere, og det hjalp designeren anslå følsomhet på mottakeren.det er ikke en veldig nøyaktig metode, men kan brukes til estimering.

nathan80,
du synes å være ekspert
hvor mange års erfaring?

Jeg har noen spørsmål?
hva er gull socket?
hva er diff.elec n opt testing?
"avslutte alle de andre kanalene med 50ohm terminator, slik at bare ett endte utgang unterminated" - hva betyr dette?
hvordan du utfører S21 måling?

"hvis ikke mulig; så bare DESOLDER ditt gull stikkontakter (koble PD) og loddetinn en SMA-kontakt (dette vil bli en kjedelig jobb, men må gjøres)»
hva dette betyr?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back