Serial EEPROM reader

P

pkedvessy

Guest
Hvordan jeg kan lese ut data fra seriell EEPROM med IC-Prog programvare?? Noen har skjematisk for parallellporten??

Hei, jeg brukte IC-prog regualrly, og jeg trengte å lese / prgram en EEPROM nylig. The 'JDM EEPROM' krets (addon til JDM programmerer) fungerte ikke for meg. Så jeg brukte 'Ponyprog "og" Easy I2C-grensesnitt ". hvis eeprom har I2C. Her er URL: http://www.lancos.com/prog.html Det fungerte første gangen. Jeg tror det også støtter microwire eeprom typer, men jeg har ikke prøvd det. Buriedcode.

Er det denne du brukte? Ingen annen hardware som trengs? BR

BR, var at ponyprog krets hva jeg brukte, ingen annen maskinvare, veldig enkelt. Men thats for en I2C chip. Ikke SPI / microwire. Kanskje hvis du fortalte oss hva EEPROM du bruker? Og husk, dette er med ponyprog programvare, ikke IC-prog. Men de er ganske like. Tok ca 3 minutter til DL programvaren, bygge kretsen, og programmere chip: D

Jeg nettopp ferdig med det og det fungerer for første gang! Flott! Men jeg lurer på hva funksjon JP1 i skjematisk? Bør jeg koble den til jord eller dra den opp til +5 V? BTW Jeg bruker den til program 24Cxx I2C chips .. Noen ide hvordan kan jeg endre den til å støtte SPI / Microwire? BR .. rhonn

kasamiko, godt å høre at! Det fungerte en godbit for meg også, disse menneskene som skriver programmer som 'ponyprog' og 'IC-prog "er veldig flinke folk (og alle gratis!) Tror jeg Jumper (JP1) er en" skrive beskytte' test. Pin 7 i 24cxx serien eeproms er hardwired til bakken for å hindre at innholdet blir overskrevet, så jeg antar at hopperen er der for å teste denne. Å skrive til chip, må pin 7 trekkes opp. Den SPI / Microwire grensesnittet er på ponyprog nettsted, Theres en lenke for den omtrent halvveis ned, men her er URL:) http://www.lancos.com/siprogsch.html Dette er en base bord, der ulike "dongler" kan være knyttet til programmet forskjellige enheter. Ved første øyekast ser det du ikke trenger den "ytre makt" del (i en boks i schem) fordi SPI / micro ikke trenger noen VP spenning høyere enn tilbudet (5v). Så, trenger du 'grunnleggende' base bord, og tilkoblinger for SPI / UW er vist lenger nede. Jeg har ikke prøvd dette, men jeg kommer til å bygge den uansett, fikk så mange bits'n'bobs legging rundt, disse komponentene må være å gjøre noe nyttig: D Lykke til. BuriedCode. (Fast på 80-tallet)

En ting jeg brukte dette programmerer er at den er tilkoblet via LPT port siden min laptop har ingen serial .. Det baseboard vil være ubrukelig for meg siden det var designet for seriell port .. En modifikasjon for I2C programmerer til å arbeide med microwire er hva jeg trenger .. Takk .. rhonn

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back